هواشناسی گیلان اعلام کرد:

سامانه سرد و بارشی تا اوایل هفته آینده مهمان گیلان | بارش برف در نواحی کوهستانی

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلامی اظهار داشت:  نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه ناپایدار در منطقه است؛ بنابراین طی امروز تا اوایل هفته آینده با تقویت و استقرار سامانه بارشی و سرد، ابرناکی، کاهش دما، وزش باد و بارندگی (گاهی شدید/ خیلی شدید) و در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، آسمان استان برای روز جمعه ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف و برای روز شنبه ابری و مه آلود، بارندگی متناوب و وزش باد، ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

وی  بیشینه و کمینه دمای استان را طی شبانه روز گذشته ۱۸ و یک درجه عنوان و بیان کرد: بیشینه و کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به لاهیجان، منجیل و رودبار با ۱۸ درجه سلسیوس و جیرنده یک درجه سلسیوس بوده است.

غلامی گفت: بیشینه و کمینه دما برای رشت مرکز استان گیلان نیز ۱۵ و ۹ درجه سلسیوس ثبت شده است.

وی بیشترین بارندگی در استان طی شبانه روز گذشته را  رشت با ۳۴ و دو دهم میلیمتر، رودسر ۲۷ و نیم میلیمتر و لاهیجان ۲۴ و هشت دهم میلیمتر عنوان کرد.

Share