رییس اتحادیه خواروبار شهرستان رشت:

رنج مردم رشت از کمبود روغن در فروشگاه‌ها | از روی مردم شرمنده‌ایم

رییس اتحادیه خواروبار شهرستان رشت گفت: چون جمعیت رشت نسبت به شهرستان‌های دیگر گیلان بیشتر است، مردم این شهرستان رنج بیشتری از کمبود روغن می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدحسین ثابت در خصوص کمبود روغن در فروشگاه‌های شهرستان رشت اظهار کرد: این مشکل فقط مختص شهرستان رشت نیست و کمبود این کالا در همه کشور وجود دارد.

وی افزود: از ۱۵ روز گذشته تاکنون مردم برای تهیه روغن خوراکی مورد نیاز خانوار خود با مشکل مواجه هستند و به صورت محدود توانسته اند، خرید کنند.

ثابت ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شده است، امیدواریم تا هفته آینده کمبود روغن برطرف شود.

رییس اتحادیه خواروبار شهرستان رشت گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهرستان رشت نسبت به دیگر شهرستانهای گیلان بیشتر است، بنابراین تقاضا بیشتر است و کمبود این کالا بیش از دیگر از شهرستان ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: شاید کمبود روغن بهانه‌ای برای افزایش قیمت این کالا است که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم باید جلوی متخلفین گرفته شود، تا اهدافشان محقق نشود.

ثابت خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شرکت هایی که روغن دارند، حتما نسبت به توزیع عادلانه این کالا اقدام کنند.

رییس اتحادیه خواروبار شهرستان رشت گفت: خبرهای نیز به مار سیده که روغن ها از بنادر کشور تخلیه شده‌اند و در شرکت‌ها در حال بسته بندی هستند، امیدواریم هرچه زودتر مردم از فشار نبود این کالا رها شوند.

وی با اشاره به تماس‌های متعدد مردمی که به خاطر کمبود روغن با اتحادیه دارند، افزود: ما نیز از روی مردم شرمنده‌ایم و از فروشگاه‌هایی که به دلایل مختلف می‌توانند روغن مورد نیاز مردم را تهیه کنند، می خواهیم در این شرایط سخت یاریگر مردم باشند.

ثابت تاکید کرد: فروش اجباری هر کالا به مردم ممنوع است و هیچ فروشگاهی حق ندارد، خریدار روغن را مجبور کند کالای دیگری همراه روغن بخرد.

وی افزود: تاکید دارم که فروش اجباری کالا نظیر رب، لامپ، وازلین و … همراه روغن خوراکی ممنوع است و در صورت مشاهده متخلفین به مسئولین مربوطه معرفی می‌شوند.

Share