فرمانده انتظامی صومعه‌سرا خبر داد:

رفع تصرف اراضی ملی در صومعه‌سرا | متهمان ۵۳ و ۵۵ ساله به مرجع قضایی معرفی شدند

سرهنگ رضا کوهستانی، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از رفع تصرف هزار و ۱۱۸ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از رفع تصرف هزار و ۱۱۸ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا کوهستانی با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط ۲ نفر در یکی از روستاهای بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه‌سرا، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی بیان داشت: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، دو نفر هزار و ۱۱۸ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیر قانونی آن را به کارگاه سنگ و بلوک‌زنی تبدیل کرده‌اند.

سرهنگ کوهستانی با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شد ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهربرداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان ۵۳ و ۵۵ساله این پرونده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی زمین تصرف شده را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا در پایان اذعان داشت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند.

Share