وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

دولت به قول خود درباره آزادراه رشت قزوین پایبند است| تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان، شامگاه امروز (سه شنبه) از روند تکمیل آزادراه رشت – قزوین محدوده رودبار و منحیل بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمد اسلامی و دکتر ارسلان زارع از عملیات اجرایی تکمیل آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل و رودبار بازدید کردند.

محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از آزادراه رشت قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزادراه رشت قزوین می‌تواند به جذب گردشگر و رشد اقتصادی استان گیلان کمک کند، اظهار کرد: این آزادراه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت در سطح کشور بوده و در تلاشیم تا آن را سر موعد مقرر تکمیل کنیم.

وی هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین را گلوگاه این آزادراه دانست و گفت: این پروژه یکی از گلوگاه‌های مهم آزادراه رشت قزوین بوده به یک مطالبه مردمی بوده تبدیل‌شده بود و وزارت راه بر اساس تکلیف و وظیفه خود با حل مسائل پیرامون این ‌یک قطعه هشت کیلومتر را با طراحی خاص به بهره‌برداری رسانده تا از بار ترافیکی جاده کاسته شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین بیان کرد: پروژه با پیشرفت خوبی همراه بوده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و با رفع مشکلات و همکاری تمامی ارگان و نهادها هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی با اذعان به اینکه ۷۰ درصد هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین را پل و تونل تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: تکمیل این آزادراه نیاز به مهندسی دقیق و پیشرفته داشته و به دلیل ساخت تونل و پل در مسیر پروژه از شرکت‌های پیمانکاری مدرن استفاده‌شده و برای تکمیل هشت کیلومتر آزادراه رشت قزوین به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آزادراه رشت قزوین ۱۳۸ کیلومتر طول دارد که ۱۲۹ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است. بخش‌های باقی مانده این محور، حدفاصل منجیل تا رودبار به طول ۱۱.۳ کیلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در این آزادراه محسوب می‌شود که از این میزان ۳.۲ کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید و ۸.۲ کیلومتر آن در قالب دو قطعه به طول ۳.۳ و ۴.۹ کیلومتر و بهره مندی از ۷ دستگاه پل به طول ۱۶۸۷ متر و۴ دستگاه تونل به طول ۲۸۳۱ متر، از زمستان سال۹۷ آغاز و با جدیت درحال اجرا است.

حضور در همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای، بازدید از قطعه ۷ پروژه راه آهن رشت – انزلی، بازدید از روند ساخت اسکله در منطقه آزاد انزلی، بازدید از روند احداث بزرگراه کنارگذر بندر انزلی و حضور در مراسم آغاز عملیات ساخت و بهره برداری از ۹ پروژه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در سفر به گیلان بود.

Share