در شورای ترافیک آستارا عنوان شد؛

دستور فرماندار برای حل مشکل ترافیک کامیون‏ها | انتقاد از کمبود علائم راهنمایی و رانندگی

عباس صابر با انتقاد از کمبود علائم رانندگی در سطح شهر آستارا و لوندویل تصریح کرد: دستگاه‌های متولی وظیفه حل این مشکل را در دو شهر آستارا و لوندویل بر عهده دارند و تعلل و تاخیر در عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای ترافیک شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی کامیون های ترانزیت و ترافیک سنگین در بلوار سفیر امید بیان کرد: پایانه بار باید با هماهنگی با گمرک آستارا حضور کامیون ها را متناسب با ترخیص آن‌ها انجام دهند تا مردم آستارا در این نقطه از شهر مشکل ترافیکی، تصادف و یا بهداشت را نداشته باشند.

عباس صابر با انتقاد از کمبود علائم رانندگی در سطح شهر آستارا و لوندویل تصریح کرد: دستگاه‌های متولی وظیفه حل این مشکل را در دو شهر آستارا و لوندویل بر عهده دارند و تعلل و تاخیر در عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرم.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: چاله‌های معابر شهری در آستارا و لوندویل مردم را کلافه کرده و دستور می دهم این مشکل سطحی در کمترین زمان توسط شهرداری ها باید حل شود، این مشکل در سطح جلسه شورای ترافیک نیست.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش ۱۲۰ میلیمتری برای شهرستان آستارا گفت: تمامی تمهیدات لازم برای مواقع بحرانی متصور شده و تمام دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی و آمادگی کامل به استقبال بارش های پاییزی بروند.

صابر اظهار کرد: راهداری باید در کمترین زمان مناسب با نصب سرعت کاه ها در محور کمربندی جلوی وقوع تصادفات رانندگی را بگیرد.

فرماندار با تاکید بر لزوم آموزش در حوزه ترافیک عنوان کرد: آموزش و پرورش با استفاده از رده های سنی پایه و سیستم شاد برای فرهنگ سازی آموزش در حوزه ترافیک و اطلاع‌رسانی برای خانواده ها با ایجاد یک فرهنگ مناسب در حوزه ترافیک می تواند جلوی بسیاری از مشکلات تخلفات و تصادفات را بگیرد

رئیس پلیس راهور آستارا در این جلسه با انتقاد از عدم نصب سرعت کاه در بلوار جانبازان و سفیر امید آستارا گفت :متاسفانه در ماههای اخیر یک تصادف فوتی و ۳ تصادف سنگین در بلوار سفیر امید به دلیل نبود سرعت کاه در محل مقرر صورت گرفته و نیازمند حضور فعال شهرداری در این زمینه هستیم.

سرهنگ جهانبخش بی‌نیاز با اشاره به کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر آستارا بیان کرد: متأسفانه تابلوهای محدودیت سرعت در برخی محورها وجود ندارند و این مسئله باعث افزایش سرعت رانندگان متخلف و متعاقب آن منجر به تصادفات جرحی و فوتی می شود.

رئیس پلیس راه آستارا_تالش در این جلسه با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس راه در حیران آستارا گفت: از بیستم آذر سال جاری طرح زمستانی پلیس راه در محور حیران آستارا آغاز می‌شود و پلیس راه با حضور فعال در این منطقه مقابل هر گونه تخلفات جاده‌ای را نمی دهد.

سرگرد جمشید کونشی با اشاره به لزوم تبدیل محورهای رفت و برگشت به بزرگراه و ایجاد جداکننده بین راهی گفت: متاسفانه در ۵ سال گذشته به دلیل نبود جداکننده در محور بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی ۷ کشته و بیش از ۷۰ زخمی در این محور داشتیم که از سال گذشته با ایجاد جدا کننده معابر در این مسیر هیچ تصادف منجر به فوت و جرح نداشتیم.

توحید کرم زاده بخشدار لوندویل با اشاره به لزوم ساماندهی خودروهای مسافربری محور آبشارلاتون گفت: با اخذ مدارک معتبر و ساماندهی این رانندگان می‌توان جلوی تخلفات و اتفاقات دیگر را گرفت و نیاز به یک مصوبه در شورای ترافیک آستارا در این خصوص داریم.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آستارا در این جلسه با اشاره به مصوبات شورای ترافیک آستارا بیان کرد: اجرای رفیوژ در بلوار سفیر امید به جای گلدان های جداکننده مسیر به جهت جلوگیری از دور زدن غیر مجاز و وقوع تصادفات، سرویس و نگهداری چراغ های ترافیکی چهارراه حکیم نظامی و فارابی، ساماندهی تابلوهای ترافیکی و هشدار در محدوده شهر، ساماندهی کامیون های ترانزیت در بلوار سفیر امید با توسط شهرداری، گمرک و پایانه مرزی، ساماندهی و تعمیر روشنایی مسیر کمربندی توسط راهداری، برنامه ریزی در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک توسط آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر و پلیس راهور، ترمیم آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر، فعالسازی تابلو هشدار vms جهت هشدار به مسافران در خصوص وجود برف در حیران آستارا مصوبات این جلسه شورای ترافیک شهرستان مرزی بندر آستارا بود و و از ۲۸ مصوبه شورای ترافیک تا به امروز ۲۱ مصوبه به اجرا درآمده است.

Share