مسعود مردانی تاکید کرد؛

تزریق واکسن آنفولانزا در هر زمان بلامانع است|برای بسیاری از افراد قرنطینه دو هفته‌ای الزامی است

مسعود مردانی گفت: هر زمان واکسن آنفلوآنزا در دسترس گروه‌های در معرض خطر قرا بگیرد باید تزریق شود. نباید این طرز فکر وجود داشته باشد که فرد در تیر، بهمن و دی واکسن آنفلوآنزا را نباید تزریق کند، بلکه واکسن در بدن فرد فاقد، آنتی بادی محافظت کننده ترشح می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا درباره تاثیرات زدن واکسن آنفلوآنزا در دی و اثربخشی آن به برنا گفت: هر زمان واکسن آنفلوآنزا در دسترس گروه‌های در معرض خطر قرا بگیرد باید تزریق شود. نباید این طرز فکر وجود داشته باشد که فرد در تیر، بهمن و دی واکسن آنفلوآنزا را نباید تزریق کند، بلکه واکسن در بدن فرد فاقد، آنتی بادی محافظت کننده ترشح می‌کند.

او افزود: افرادی که تاکنون به واکسن آنفلوآنزا دسترسی نداشتند نباید در تجمعات شرکت کنند. تزریق واکسن آنفلوآنزا در هر زمانی برای گروه‌های در معرض خطر بلامانع است.

تجویز قرص فاویپیراویر برای درمان آنفلوآنزای شدید/ تضمینی برای‌عدم ابتلای دوباره بهبود یافتگان به کرونا وجود ندارد

این پزشک عفونی درباره تاثیر واکسن آنفلوآنزا در مصونیت فرد در برابر کرونا تاکید کرد: واکسن آنفلوآنزا فقط منجر به مصونیت در برابر این بیماری می‌شود. هرچند بر اساس مطالعات اخیر افرادی که واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌کنند در صورت ابتلا به کرونا مرگ‌ومیرشان کاهش پیدا می‌کند.

برای بسیاری از افراد قرنطینه دو هفته‌ای الزامی است

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است هم‌اکنون تست مثبت کاذب وجود داشته باشد، افزود: فرد در صورتی که حتی تستش مثبت یا منفی کاذب باشد باید به قرنطینه رفته و به رعایت نکات بهداشتی بپردازد.

مردانی ادامه داد: اگر فردی یکی از اعضای خانواده‌اش یا یکی از همکارانش به کرونا مبتلا شود و فرد در دو هفته اخیر با او در ارتباط بوده یا فردی در دو هفته اخیر به مسافرت رفته یا در تجمعات شرکت کرده در صورتی که حتی تستش منفی باشد، با این فرضیه که تستش منفی کاذب است باید خود را تا دو هفته قرنطینه کند.

به گفته این پزشک افرادی که در تجمعات شرکت می‌کنند باید دو هفته خود را قرنطینه کرده تا از ابتلای دیگران جلوگیری شود.

مردانی درباره وضعیت بیماری افرادی که دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: عفونت دوباره در کرونا نادر است و در صورت ابتلای دوباره به شکل خفیف بروز می‌کند.

Share