معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

تبدیل کاخ قشلاقی سردار امجد به موزه باستان‌شناسی غرب گیلان و موزه دفاع مقدس

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی استان گیلان اظهار داشت: طرح مرمت واحیاء و ساماندهی کاخ قشلاقی سردار امجد توسط معاونت میراث فرهنگی گیلان تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه کمیته راهبردی کاخ قشلاقی سردار امجد به موزه باستان‌شناسی و دفاع مقدس با حضور نمایدگان سپاه پاسداران و شهرداری در دفتر معاونت میراث فرهنگی برگزار شد.

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: کاخ قشلاقی سردار امجد از بناهای ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور بوده که طی تفاهم نامه‌ای مابین سپاه پاسداران گیلان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مقرر شد به موزه باستان‌شناسی غرب گیلان و موزه دفاع مقدس تبدیل شود؛ در همین راستا طرح مرمت واحیاء و ساماندهی کاخ موزه از سوی معاونت میراث فرهنگی تدوین شود.

معاون میراث فرهنگی استان گیلان از دیگر موارد مطرح شده در این کمیته را پیگیری مبلغ موردنیاز جهت مرمت بنا و انتقال کشتی مکشوفه قروق به محوطه‌ی کاخ نام برد و گفت: فهرست برداری کلیه اشیاء مربوط به موزه فرهنگی تالش از دیگر مصوبات این کمیته بود که مقرر شد اموال فرهنگی مربوط به کاوش‌ها و حفاری‌های باستان‌شناسی غرب گیلان بویژه شهرستان تالش که در موزه رشت قرار دارد پس از اخذ مجوزها توسط معاونت میراث فرهنگی به موزه تالش منتقل شوند.

Share