رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

اوضاع ورزش گیلان خوب نیست | باید با برنامه ریزی صحیح شاهد توسعه ورزش باشیم

در نشست جمعی از نمایندگان گیلان با متولیان حوزه ورزش استان بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت و گره نزدن توسعه ورزش منحصراً با پول تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشستی با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیرکل ورزش و جوانان و معاونان وی در سالن اجلاس دیوان محاسبات استان گیلان برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای ورزش و متأثر شدن این فضا از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در کل دنیا هرچقدر فضای ورزشی را توسعه بخشیم به‌مراتب شرایط بهتری خواهیم داشت و به نظر می‌رسد این وضعیت در شرایط کرونا مشروط به رعایت پروتکل بهداشتی نیز شیوه مطلوبی باشد.

احمد دنیامالی بر لزوم تدوین چشم‌انداز و برنامه بلندمدت در توسعه ورزش تأکید کرد و افزود: چشم‌انداز و توسعه ورزش شهرستان بندر انزلی به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه جایگاه استانی ورزش علیرغم داشتن قهرمانان خوب و مستعد مطلوب نیست، تصریح کرد: جایگاه گیلان در ورزش زمانی مطلوب به نظر می‌رسد که ما بتوانیم در المپیک و جهان دارای نماینده باشیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی مشکل در حوزه ورزش را واگرایی برشمرد و گفت: در ورزش باید همگرایی وجود داشته باشد و در کنار آن باید با برنامه‌ریزی صحیح شاهد توسعه ورزش باشیم زیرا همه مسائل با پول قابل‌حل نیست.

دنیامالی از ضعف مدیریتی در حوزه ورزش استان نیز انتقاد کرد و افزود: وقتی ما می‌بینیم یک تیمی در فوتبال زمانی در لیگ برتر حضور دارد و بعد از یک مدتی در ته جدولی دیده می‌شود، این نشان‌دهنده ضعف مدیریتی است و باید برای آن برنامه مدون و مدبرانه داشت.

وی با تأکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی بیان کرد: متأسفانه به ورزش همگانی که همه‌جامعه را در برمی‌گیرد کمتر توجه شده درحالی‌که فرهنگ ورزش همگانی باید در همه‌جا به‌صورت یکسان وجود داشته باشد.

Share