چرا ۲۷ درصد نمونه های تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است؟

انتقاد شدید سخنگوی کمیسیون بهداشت | با جیب مردم بازی کردید، با جان آنها بازی نکنید

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با گذشت شش ماه از اجرای مطالعه بزرگ «کارآزمایی بالینی برای درمان کووید ۱۹ » سازمان بهداشت جهانی، ایران در بین ۳۰ کشور همکار مطالعه، بر سکوی نخست «مشارکت بیماران» قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه مجلسی‌ها را به ستاد کرونا راه نمی‌دهند، از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در توییتر ۵ سوال پرسید و نوشت:

۱- چرا ۲۷ درصدنمونه های تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است که تنها ۱ درصدازمبتلایان جهانی کرونا را دارد؟

۲- چرا کشوری که به شدت تحریم دارویی است، در پژوهش های ناشناخته بر روی سلامت، در ردیف اول قرار میگیرد؟

۳- چرا تجربه تلخ اعتماد به سازمان های ظاهرا جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار میکنیم؟

۴- چرا ترکیب ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه تصمیم سازی آن شفاف نیست؟

۵- چرا از نمایندگان ملت در مجلس هیچکس عضو این ستاد نیست و از درون آن خبر ندارد؟

بله! مردم باید ماسک بزنند اما کسانی که به بهانه کرونا معیشت و سلامت مردم را معامله میکنند باید ماسک از چهره بردارند؛ با جیب مردم بازی کردید، با جان آنها بازی نکنید، سلامت مردم بازیچه نیست!

گفتنی است، دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عضو کمیته اجرایی مطالعه Solidarity Clinical Trial for COVID-۱۹ Treatments ، ایران را یکی از فعال ترین کشورهای در حال تحقیق در مطالعه سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ دانست و گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونای بستری در ۵۰۰ بیمارستان از ۳۰ کشور جهان وارد مطالعه شده اند که در این بین، ایران با ثبت نام ۳۵۰۰ بیمار، موفق به کسب رتبه نخست در «تعداد بیماران مشارکت کننده» در مطالعه کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ » شده است.

 

Share