در گفتگوی فرهاد آذر با دیارمیرزا عنوان شد؛

از تشکیل گروه ضربت میرزا کوچک خان در کردستان تا همکاری با اتحاد میهنی عراق

کتاب خاطرات شفاهی «فرهاد آذر» فرمانده عملیات سپاه بانه و مریوان در دوران دفاع مقدس با عنوان «از کوه ها بپرسید» منتشر شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد آذر ارجمند از آزادگان و جانباز سرافراز کشور و نویسنده کتاب”از کوه ها بپرسید”در حاشیه رونمایی از این کتاب در گفتگو با دیارمیرزا گفت: بنده از سالهای انقلاب پا به عرصه سیاست گذاشتم و با منافقین و بیگانگانی که می خواستند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند مبارزه کردم و چند باری از سوی جهاد سازندگی به جبهه اعزام شدم و همچنین از بانیان تاسیس بسیج در آنسرمحله لنگرود نیز بودم.

وی گفت: در عملیات شیاکوه(مطلع الفجر) حضور داشتم و همچنین در پاکسازی محورهای کردستان مانند جاده بانه به سردشت و بانه به سقز از فرمانده دسته تا فرمانده عملیات فعالیت می کردم.

آذر ارجمند با اشاره به اینکه ۲۴ نفر از جوانان لنگرود گروه ضربتی با عنوان میرزا کوچک خان را در کردستان تشکیل داده بودند، گفت: این گروه عملیات های ویژه ای را از جمله انهدام مقرهای دشمن و پاک سازی کردستان را برعهده داشت.

وی ادامه داد: جزو اولین کسانی بودیم که با جلال طالبانی رئیس گروه اتحاد میهنی عراق دیدار داشتیم و زمینه ارتباط عراق با ایران را فراهم کردیم که به واسطه همکاری با گروه اتحاد میهنی عراق عملیات های خوبی علیه ضد انقلابیون در عراق انجام شد.

آذر ارجمند با اشاره به این مطلب که در سال ۶۱ توسط گروهک خبات به اسارت رسیدم، تصریح کرد: در کردستان عراق در سال۶۱ به مدت ۱۰ ماه اسیر بودم.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون خاطراتم را جایی نگفتم، افزود: با بالا رفتن سن احساس کردم که آنچه در مورد رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس و دفاع از وطن میدانم باید بازگو کنم و بنده فقط راوی فداکاری های دوستانی هستم که خیلی از آنها شهید شدند و برخی دیگر جانباز هستند.

آذرارجمند با بیان این مطلب که کتاب از “کوه ها بپرسید” به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسیده است، اظهار کرد: نوشتن این کتاب به مدت ۳ سال به طول انجامید و از میان خاطرات ۱۰ خاطره برتر انتخاب و مدون گردید.

وی در مورد انتخاب اسم این کتاب نیز به دیارمیرزا گفت: این نام را برای این انتخاب شد که کوه های کردستان شاهد ایثارگری ها و دفاع رزمندگان هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در این کتاب از شجاعت و دلاوری هایی جوانان سرزمینمان گفته شده است و میخواهیم این مطلب را به گوش نسل های آینده برسانیم که رزمندگان اسلام برای این کشور و انقلاب چه زحماتی را کشیدند.

این آزاده سرافراز میهن خطاب به جوانان گفت: به جوانان توصیه می کنم که گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند و با حفظ وحدت و پرهیز از تندروی ها سبب نفاق و تفرقه نگردند.

وی در مورد فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی اگر درست استفاده شود فرصت خوبی است و به پیشکسوتان این عرصه توصیه می کنم نحوه درست استفاده کردن از این فضا را به بچه ها بیاموزند.

گفتنی است، فرهاد آذر در گروه اولین آزادگان استان گیلان است که بعد از ۸ ماه اسارت توسط گروهک خبات در خاک عراق، در سال ۱۳۶۱ آزاد و پس از آن بلافاصله بار دیگر برای مبارزه با گروهک‌های دموکرات، کوموله و خبات به کردستان رفت و تا سال ۱۳۷۲ در همان منطقه ماند.

Share