یادداشت/ منصور غفاری؛

آقای ذاکری موج سواری ممنوع!

آقای ذاکری، مردم آگاه و بیدار هستند و قطعا زمان روشنگر خواهد بود و عملکرد همه ما در پیشگاه خدواند متعال، مردم شریف، مسئولان، دستگاه‌های نظارتی شفاف و آشکار خواهد بود.

منصور غفاری*

در چند روز اخیر گزیده‌ای از اظهارات آقای بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با استاندار محترم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که لازم دیده‌ام مواردی را تشریح دهم:
موضوع تیم‌های فوتبال داماش گیلان و سپیدرود رشت بعنوان دو باشگاه از جمع ۸۰ باشگاه ورزشی گیلانی که در رشته‌های مختلف در لیگ‌های سراسری کشوری حضور دارند قطعا پس از ساماندهی و تعیین تکلیف طی گزارش جامع و با جزئیات کامل به سمع شهروندان عزیز و شریف گیلان رسانده خواهد شد.
بدواً از تلاش‌های دلسوزانه و ارزشمند دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر زارع استاندار محترم گیلان، فرماندار محترم شهرستان رشت، نمایندگان معرز مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین مدیران نهادهای نظارتی استان و مسئولین هیات فوتبال استان گیلان در پیگیری و ساماندهی شرایط دو تیم محبوب شهر رشت کمال تشکر و امتنان را دارم.

اما در خصوص بهانه این یادداشت؛ آقای ذاکری بهتر است شما پاسخگوی عملکرد ضعیف، ناامید کننده و توام با ابهام خود در شورای اسلامی شهر رشت باشید!

۱- در خصوص فاجعه زیست محیطی سراوان چه اقداماتی انجام داده اید؟
۲- دلایل تغییر مداوم شهردار شهر رشت و بلاتکلیفی شهر رشت را طی بازه‌های زمانی مداوم توضیح دهید.
۳- نقش شما در آبستراکسیون متعدد شورا و تاخیر در تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف وضعیت شهرداری رشت چه بوده است؟
۴- در خصوص عملکرد خود در ساماندهی وضعیت کارکنان و کارگران و پاکبانان شریف شهر رشت و پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری گزارشی به مردم ارائه دهید.
۵- چه اقداماتی در کمیسیون بهداشت و محیط زیست جهت افزایش کیفیت زندگی شهری شهروندان رشت انجام داده اید؟

۶- در دوران شیوع بیماری کرونا، جز حضور مستمر در شبکه اجتماعی اینستاگرام و فعالیت حرفه‌ای در بخش استوری اینستاگرام و زیرسوال بردن اقدامات شبانه‌روزی کادر درمان، دانشگاه علوم‌پزشکی، استاندار و مدیران استان چه کرده اید؟

۷- عملکرد شما در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در دوران شیوع کرونا برای خدمت دهی به شهروندان شهر رشت چه بوده است؟
۸-در خصوص عملکرد خود در حمایت از دو ورزشکار شایسته شهر رشت که با کسب سهمیه المپیک توکیو در آستانه تاریخ‌سازی می‌باشند توضیح دهید.

آقای ذاکری، مردم آگاه و بیدار هستند و قطعا زمان روشنگر خواهد بود و عملکرد همه ما در پیشگاه خدواند متعال، مردم شریف، مسئولان، دستگاه‌های نظارتی شفاف و آشکار خواهد بود، پس شما را به تقوا و پاسخگویی در خصوص عملکرد خودتان دعوت نموده و تاکید میکنم که موج سواری ممنوع!

در حمایت از سپیدرود و داماش شهرداری و شورای شهر فرافکنی نکنند

گویا این خصلت و ویژگی برخی مدیران است که وقتی کف گیرشان به ته دیگ می‌خورد به دنبال مقصرند و می‌خوهند به هر شکلی از بارمسئولیت شانه خالی کنند واین وظیفه ذاتی خود را به دوش کسانی و جریانی بیاندازند که دست‌شان را قانون بسته است. اگر چه با این کارمی توان گاهی مردم را فریفت اما نمی‌توان آن‌ها را برای همیشه فریب داد تا با بازی سیاست همچنان در قدرت باقی ماند.
داستان پشتیبانی از تیم‌های گیلانی داماش و سپیدرود از آن دسته کارهایی ارزنده‌ای است که باید همگان در اندازه توان برای آن وقت بگذارند و گامی بسیار فراتر از گفتار درمانی و فرافکنی را پیشه خود سازند.
اینکه یک عضو ارشد شورای شهر دردیداربا استاندار گیلان همه‌ی تنگناهای دو تیم پرطرفدار گیلانی را به پای اداره کل ورزش و جوانان بنویسد وآنوقت یکدستگاه مردم نهادی چون شهرداری را که امروزه در تمام دنیا ورزش کشورها را پشتیبانی می‌کنند، نادیده بگیرد، ازآن پدپده‌هایی زشت و بی‌پشتوانه‌ای است که تنها می‌توان درگفتار این عضو همواره منتقد و فاقد راهکار، جستجو کرد.
ذاکری در دیدار با استاندار گیلان گفته که مردم ما ناراحت و غمگین‌اند، امروز دولت تدبیر وامید به دولت تبخیر وامید تبدیل شده به هر دلیلی، در حالی که اندک دلخوشی جوانان به دو تیم داماش و سپید رود بوده که با برد در یک بازی سبب شادی آنان می‌شدند ومتاسفانه اداره ورزش تنوانسته این را جمع کند و مردم از ما انتظار دارند و البته حاجی‌پور درارتباطی که با نوبخت داشته برای تیم داماش قدمی برداشته و سپید رود همچنان رها شده و ما حالا چه می‌توانیم بکنیم، اگر مدیر کل ورزش ناتوانند استاندار، ورود کند.
در این گفتار چند نکته اساسی وجود دارد و آن هم پراکنده گویی و کلی گویی این عضو شورا است، آنجا که از دولت به نام دولت تبخیر نام می‌برد و آنجا که از رابطه حاجی‌پور برای دریافت کمک به تیم داماش می‌گوید و آنگاه واکاوی و تراکنش نمی‌کند که این دولت تبخیر با کدام قدرت مالی و توانمندی مدیریتی توانسته با نفوذ یک فرد (حاجی پور) به تیمی در گیلان کمک کند تا آن تیم به ادامه حیات امیدوار شود و آنگاه درهمین حین به مدیر کل ورزش و جوانان تاخته شود که اگر ناتوان است استاندار ورود کند.
پرسش اینجاست که اگر نوبخت تنها به تیم داماش کمک کرده چون حاجی‌پور را داشته، صد البته از یک مدیر ارشد اجرایی کشور که شما دولت تبخیرش نامیده‌اید نباید چنین کارزشتی برمی آمد، اگراین به ناتوانی مدیر کل ورزش ربط داده شود، هم نشان از ناکارآمدی و ناآگاهی شما در حوزه سیاست دارد که پارتی بازی برای یکی را به مدیر و ساختار ورزش استان منتسب می‌کنید که البته این هم خود نشان از پراکنده گویی‌تان دارد.
به هر صورت دولت یا می‌تواند کمک کند و یا نمی‌تواند، و بی‌تردید در این پروسه اداره کل ورزش و جوانان چون برابر قانون قادر به کمک به باشگاه‌ها نیست، تنها می‌ماند انجام رایزنی. که بارها و بارها در وزارت ورزش و دیدار با دکتر نوبخت چنین کوششی را صورت داده است، آن چیزی که اکنون نامشخص است سخنان چند پهلو و فاقد راهکار بنیادین از سوی این عضو شورای شهر رشت است که بداند این تیم‌های ورزشی برای حضور در لیگ نیازبه حمایت کننده مالی قوی و دایمی دارند تا همیشه بمانند، نه اینکه روزگار بگذرانند و سال بعد و سال‌های پسین هم داستان چنین باشد.
شک نباید کرد که مشکل این عضو شورا نه با مدیر کل ورزش است و نه با نوبخت است و نه با دولت تبخیر، که باید در هنگامه سخنوری اندکی به پیشینه یک پدیده اجتماعی با دانش کافی بپردازد و بداند برای نهادینه شدن هر پدیده‌ای عوامل بسیاری باید دست دست هم دهند تا تخریب وکلی گویی محلی برای ایجاد تشویش و نگرانی بیشتر مردم و بویژه جوانان نشود و امید اندک‌شان را به یاس تبدیل نکند.
اگر که مسئولان می‌خواهند مردم شاد باشند به فرایندهای بسیاری در بخش‌های بسیار نیازمندیم و بواقع شادی‌های زود گذری که در یک بازی فوتبال حادث می‌شود مرهمی بر زخم‌های بسیار است وپس مسئولان در پی راه حل‌های ماندگار و بنیادین باشند تا خدای ناکرده سیاست ورزان دندان طمع را از ورزش بیرون کشند.
البته لازم به ذکر است اگه همین لیست امید که شما امروز به دولت تبخیر و امید نامیده‌اید همه لیستی است که اگر شما در ان لیست قرار نمیگرفتید حتما در جایگاه شورای شهر رشت حضور نداشتید

*رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share