معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت تاکید کرد؛

پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان نیازمند صرف هزینه های بسیار و امکانات است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت بر لزوم آسیب شناسی و اجرای طرح های پژوهشی جهت تحلیل دقیق عوامل وقوع سرقت در راستای پیشگیری از وقوع آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریبرز سعیدی کیا، در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت با تاکید بر نقش سرقت در کاهش امنیت اجتماعی، اظهار داشت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود روابط اجتناب ناپذیر در زندگی شهروندان، جرم سرقت نه تنها شخص مالباخته، بلکه به موازات آن امنیت و احساس امنیت جامعه را نیز متزلزل می‏ کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه‏ گذاری را از بین می‏ برد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به تعدادی از دلایل وقوع سرقت در سطح جامعه، تصریح کرد: عواملی چون فقر، کمبود عاطفی یا زیاده روی در محبت به کودکان و نوجوانان، معاشرت با دوستان ناباب، پرخاشگری و بیکاری از مهمترین عواملی هستند که می توانند افراد را به سمت و سوی سرقت سوق داده و باید با آسیب شناسی صحیح مجموعه عوامل یاد شده، نسبت به کاهش آمار این بزه اقدام نمود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان نیازمند صرف هزینه های بسیار و امکانات است، افزود: آثار زیانبار این جرم بر مصرف کننده ها و شهروندان تحمیل و سبب افزایش اضطراب و نگرانی خانواده‏ ها می‏ شود، علاوه بر آن امنیت داخلی مخدوش شده و نارضایتی و اعتراض مردم را موجب می شود.

Share