انتقادات تند آیت الله فلاحتی در دیدار با فرمانده انتظامی رشت:

پیاده‌راه فرهنگی محل تجمع هنجارشکنان است|رشت بدون شهردار به شهر بی‌کلانتر مشهور شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: نظارت مستمر پلیس سبب کاهش ناهنجاری ها در جامعه می شود و به نظر می رسد عده ای از افراد با سیاسی کاری می خواهند جلوی کار پلیس را بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با فرمانده، مدیران ستادی و روسای کلانتری های شهرستان رشت با اشاره به اینکه پلیس امین مردم و ایجادکننده امنیت و آرامش در جامعه است اظهار کرد: فضای امن موجود در کشور معلول تلاش های پلیس است.

وی به عملکرد خوب پلیس در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و افزود: حمایت از پلیس که در راستای حفظ آرمان های نظام و مقام معظم رهبری حرکت می کند، را بر خود لازم می دانیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فعالیت پلیس جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست، تصریح کرد: مردم ما به پلیس اعتماد دارند و معتقدند نیروی انتظامی فریادرس ملت است.

آیت الله فلاحتی، به تحقق ایجاد امنیت توسط پلیس در جامعه اشاره کرد و گفت: مجموعه فرهنگ بانان استان در ارتقای فرهنگی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید تلاش کنند.

وی، گیلانی ها را مردمی فرهیخته و آگاه خواند و بیان کرد: حتی آمار کم ناهنجاری ها نیز مناسب با شان مردم گیلان نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شاهد آلودگی های زیست محیطی به ویژه در شهرها، رودخانه ها، تالاب و سواحل استان هستیم، اظهار کرد: مردم می خواهند تلاش مسئولان در برطرف کردن مشکلات را به طور عملی مشاهده کنند.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش پلیس در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، خاطرنشان کرد: ایجاد التهاب فضای جامعه به نفع استان نیست و مسئولان باید با سعه صدر به مطالبات مردم پاسخ مثبت دهند.

وی، آشنایی پلیس با دانش روانشناسی در برخورد با ناهنجاری ها را مهم عنوان کرد و افزود: قضاوت به عهده ماموران انتظامی نیست اما پلیس با حضور به موقع در صحنه باید در کمک به مظلوم و جلوگیری از ظلم تلاش کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ارتباط پلیس در نظام اسلامی با مردم رابطه دینی است، تصریح کرد: نظارت مستمر و پیوسته پلیس در مسائل مختلف موجب کاهش مشکلات می شود.

آیت الله فلاحتی به سوء استفاده هنجارشکنان از فضای باز موجود اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق حیوان آزاری جنگ بین گاوهاست و حتی در جوامعی که دین را قبول ندارند این عمل جرم محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه فضای داخل خودرو حریم شخصی نیست، یادآور شد: پلیس نسبت به ناهنجاری های داخل خودرو باید تذکر زبانی بدهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نظارت مستمر پلیس را سبب کاهش ناهنجاری ها در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: عده ای از افراد با سیاسی کاری می خواهند جلوی کار پلیس را بگیرند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آموزش پلیس در ارتقای مسائل امنیتی، حفاظتی و حفظ هنجارها در جامعه تاثیرگذار است، اظهار کرد: پلیس باید در جامعه حضور فیزیکی فعال داشته باشد.

وی به احداث پیاده راه فرهنگی در مرکز شهر رشت اشاره کرد و افزود: پیاده راه موجب قفل شدن ترافیک در مرکز رشت شده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر جمع شدن پیاده راه فرهنگی شهر رشت، بیان کرد: احداث پیاده راه محلی برای تجمع هنجارشکنان در مرکز شهر رشت شده است.

آیت الله فلاحتی به تاثیر وجود بازاریان در چرخه اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: با جمع شدن پیاده راه بازار رشت سامان پیدا می کند.

وی با بیان اینکه رمق و تلاشی در ساماندهی وضعیت شهر رشت توسط اعضای شورای این شهر مشاهده نمی شود، تصریح کرد: رشت در تمام کشور به شهر بی کلانتر مشهور شده است.

افزایش ۲۴ درصدی کشف مواد مخدر در رشت

فرمانده انتظامی رشت نیز در دیدار مذکور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش وقوع قتل در شهرستان رشت بودیم.

علی رمضانی از افزایش ۲۴ درصدی کشف انواع مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال در شهرستان رشت خبر داد و افزود: مطالبه مردم برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر است و هیچ منطقه ای از شهر برای توزیع کنندگان مواد مخدر نباید امن باشد.

وی به احداث پیاده راه فرهنگی رشت اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی شهرداری رشت پاسخگوی مسائل ایجاد شده، نیستند.

فرمانده انتظامی رشت، یکی از فعالیت های پلیس را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و یادآور شد: کنترل جرایم خشن از موفقیت های پلیس در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.

Share