مهاجرت تحصیلی به روسیه

مجموعه روس دانش با حضور کارشناسان و اعضایی که خود تجربه مهاجرت را داشته‌اند به خوبی می‌توانند سؤالات و نگرانی‌های شما را جوابگو باشند.

تصمیم دارید برای تحصیل، مهاجرت به روسیه داشته باشید؟ و به دنبال اطلاعات کافی در زمینه اقامت روسیه هستید؟ پس با ما متخصصان روس دانش همراه باشید.

امروزه مهاجرت تحصیلی یک امر پیچیده است. مجموعه روس دانش با درک این پیچیدگی با شما همراه می‌شوند که به راحتی بتوانید پروسه مهاجرت به روسیه را مدیریت کنید. روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشورها در چند سال اخیر، به یکی از مقاصد جذاب مهاجرت تحصیلی در جهان تبدیل شود. در سال ۲۰۱۹ تعداد دانشجویانی که از سراسر دنیا به روسیه مهاجرت کردند به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است. اعتبار دانشگاه‌ به همراه هزینه مناسب برای تحصیل و زندگی، باعث شده است که در حال حاضر تحصیل در روسیه برای مهاجرین مورد توجه قرار گیرد. از جمله رشته‌های مورد توجه در روسیه طی چند سال اخیر می توان به داندانپزشکی، داروسازی، مدیریت، حقوق، نفت و گاز و فناوری اطلاعات، اشاره کرد.

چرا تحصیل در روسیه؟

 هنگام تصمیم مهاجرت به روسیه، آنچه که در اولویت انتخاب‌ها  برای ما قرار می‌گیرد به حتم، سطح و توان علمی دانشگاه‌های این کشور است. اما علاوه بر این موضوع، باید بدانیم که نحوه‌ی زندگی در روسیه برای ما به چه صورت است؟ آیا می‌توانیم در روسیه علاوه بر تحصیل، کار و شغل هم داشته باشیم یا نه؟ و اینکه میزان هزینه‌های ما برای زندگی و تحصیل به چه اندازه است؟ با دریافت راهنمایی از مجموعه روس دانش می‌توانیم بدانیم که سطح علمی دانشگاه‌های روسیه در وضعیت مناسبی قرار دارد. بنا به سیستم رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای، تایمز و کیو اس، بیش از ۳۰ دانشگاه روسیه در بین برترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند. علاوه بر اعتبار دانشگاه‌ها در روسیه که یک آیتم بسیاراساسی برای مهاجرت محسوب می‌شود، می‌توان به مزیت‌های دیگری برای تحصیل در روسیه اشاره کنیم:

  • کیفیت بالای تحصیل
  • مناسب بودن هزینه تحصیل و زندگی در روسیه
  • پذیرش نسبتاً راحت
  • آسان بودن اخذ ویزا
  • وجود دانشگاه های مورد تأیید ایران
  • سهولت در گرفتن اقامت روسیه و امکان کار حین تحصیل

مراحل اخذ اقامت روسیه

با یک نگاه کلی، طی چند مرحله مهاجرت به روسیه انجام می‌شود. اولین مرحله انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر است. اقدام بعدی شما ارسال مدارک از طریق ایمیل به دانشگاهی است که می‌خواهید در آن تحصیل کنید. در مرحله سوم، در صورت قبولی دانشگاه، دعوتنامه برای شما ارسال می‌شود. سپس از طریق روس دانش اقدام به دریافت ویزا و اقامت روسیه می‌کنید و در مرحله نهایی به روسیه سفر خواهید کرد.

اگر تصمیم به زندگی و اقامت دائم در روسیه را دارید دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنید که در رتبه‌بندی جهانی مرتبه عالی دارد. اما اگر پس از تحصیل در روسیه، قصد بازگشت به ایران را دارید دانشگاهی را انتخاب کنید که مورد تأیید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت ایران است. نگران انتخاب‌های خود و مراحل اخذ اقامت روسیه نباشید. روس دانش با چندین سال تجربه در زمینه اعزام دانشجو به روسیه شما را از انتخاب رشته تا مرحله نهایی مهاجرت همراهی می‌کند تا گام‌های موفقیت خود را بردارید.

هزینه های تحصیلی و زندگی در سوریه به چه صورت است؟

برای کسانی که تصمیم به تحصیل خارج از کشور را دارند میزان هزینه تحصیلی و زندگی بسیار مهم است و حتی بر روی انتخاب دانشگاه‌ها نیز اثر گذار می‌باشد. در میان ۵۰۰ دانشگاه در سطح دنیا ۳۰ دانشگاه از دانشگاه‌های روسیه جزء معتبرترین دانشگاه‌ها در دنیا هستند. اما با بررسی و مقایسه برخی از هزینه ها دیده می شود که هزینه‌های تحصیلی در بسیاری از کشورهای غربی چندین برابر هزینه تحصیل در روسیه است. و این خود عاملی شده که میزان مهاجرت به روسیه افزایش یابد.

در یک نگاه کلی هزینه تحصیل درروسیه بنا به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. آنچه برای تحصیل در روسیه جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی در اولویت قرار می‌گیرد یاد گرفتن زبان روسی است. به طور متوسط هزینه پادفک زبان روسی حدود ۳ هزار دلار می‌باشد. جالب است بدانید که به طور کلی هزینه‌های زندگی در روسیه ۸۵.۸ درصد کمتر از ایران است و هزینه‌های اجاره ۱۱.۳۸ درصد نسبت به ایران ارزانتر است.  بنابراین از آنجایی که هزینه‌های زندگی و تحصیل در روسیه به نسبت کشورهای غربی پایین می‌باشد هر ساله دانشجویان بسیاری از طریق روس دانش به این کشور اعزام می‌شوند و انجام کارهای اقامت روسیه را به روس دانش می‌سپارند. همچنین از جمله مواردی که بسیار مورد توجه است این است که تا قبل از ۲۰۲۰ میلادی دانشجویان خارجی برای کار کردن در روسیه نیاز به مجوز کتبی از اداره  مهاجرت داشتند که خود باعث ایجاد مشکلات فراوانی در پیدا کردن کار می‌شد و گاهاً یافتن کار را به امری غیر ممکن تبدیل می‌کرد اما از آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۰بنا به افزایش مهاجرت به روسیه، دانشجویان می‌توانند به راحتی و بدون هیچ محدودیتی برای کار و فعالیت اقتصادی اقدام کندد. در واقع ویزای دانشجویی به عنوان مجوز کار به شمار می‌آید.

برای مهاجرت به روسیه ازکجا شروع کنم؟

برخلاف گذشته که مهاجرت‌ها فقط به تصمیم و آماده کردن توشه راه نیاز داشت، امروزه با مجموعه از قوانین و باید و نبایدها مواجه هستیم بر این اساس بهتر است قبل از هر تصمیمی با روس دانش مشورت‌های لازم را داشته باشید. چرا که بسیاری از سؤالات در ذهن ایجاد می‌شود که باید از منبع اطلاعات لازم به دست آید. سؤالات ریز و درشتی از هزینه یک چیز کوچک همچون آب معدنی تا هزینه‌های اجاره و شهریه و غیره ما را درگیر می‌کند. علاوه بر هزینه‌ها کارهای اخذ اقامت روسیه زمان‌براست و به تخصص لازم نیازمند می‌باشد که باید کار را به کاردان و مجموعه‌ایی خبره بسپاریم. بر این اساس خدمات زیر را از روس دانش دریافت خواهید کرد:

  • ترجمه رسمی و تأیید مدارک تحصیلی به روسی
  • اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مورد تأیید روسیه
  • ارسال دعوتنامه پس از پذیرش رسمی و ثبت نام
  • ترانسفر فرودگاهی و ثبت نام خوابگاه
  • همراهی جهت انجام آزمایشات پزشکی و بیمه درمانی
  • همراهی جهت افتتاح حساب بانکی و ثبت اداره پلیس
  • مشاوره رایگان حضوری و تلفنی به مدت یک سال

مجموعه روس دانش با حضور کارشناسان و اعضایی که خود تجربه مهاجرت را داشته‌اند به خوبی می‌توانند سؤالات و نگرانی‌های شما را جوابگو باشند. همچنین می‌توانید برای گرفتن مشاوره‌های رایگان از طریق واتساپ با روس دانش در ارتباط باشید.

www.rusdanesh.com

study@rusdanesh.com

۰۰۷۹۱۱۹۸۳۱۹۰۱

Share