رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان رازی در گفتگو با دیارمیرزا؛

دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان رازی از رده خارج است | بیش از ۳۰ مورد مکاتبه انجام شده است

منصور قناعی گفت: برای دریافت دستگاه اندوسونوی از سال ۹۶ به همه مدیران و نمایندگان نامه زدیم و تمام این نامه‌ها موجود است اما متاسفانه هیچ کدام اقدامی نکردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از این در خبری به بررسی یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشوری حوزه درمان یعنی فعالیت برخی از پزشکان به طور همزمان در بخش خصوصی و دولتی پرداختیم.

در بخشی از خبر اشاره شد که متاسفانه دستگاه اندوسونوی بیمارستان رازی با خرابی‌های زیادی رو به رو است و عموما فعال نیست.

هیچکس برای دستگاه اندوسونوی بیمارستان رازی کاری نکرد

در همین زمینه دکتر فریبرز منصور قناعی فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد و رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان رازی با دفاع از عملکرد خود در گفتگو با دیارمیرزا گفت: بنده از سال ۹۶ و حتی قبل تر مکاتبات متعددی را با رییس بیمارستان، معاون درمان، معاون توسعه، معاون غذا و دارو در مورد تجهیز بخش آندوسکوپی بیمارستان رازی انجام دادم که متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای درحل مشکل اندوسونوگرافی حاصل نشده است.

دکتر قناعی با اشاره دستگاه اندوسونوگرافی موجود در بخش آندوسکوپی رازی، گفت: این دستگاه در سال ۸۳ زمانی که بنده رییس دانشگاه علوم پزشگی گیلان بودم خریداری شده بود و الان کاملا از رده خارج است و خرج کردن برای آن کاملا بیهوده است.

وی افزود: بنده حتی مجوز دستگاه اندوسونوگرافی را از هیات امنا و از طریق کمیته بورد فوق تخصصی گوارش و کبد و دبیر بورد آقای دکتر ملک زاده گرفتم که متاسفانه از سوی مسئولان ذی‌ربط خریداری نشد.

رییس بخش آندوسکوپی بیمارستان رازی با بیان اینکه تجهیز کردن این بخش بسیار ضروری است، گفت: بخش آندوسکوپی رازی از سال ۸۴ تربیت دستیار فوق تخصصی را انجام میدهد و بیش از دو سوم فوق تخصص های گوارش استان گیلان از فارغ التحصیلان بنده هستند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک پزشگ و مسئول بخش اندوسکوپی بیشتر از هرکس دیگر به دنبال تجهیز بخش دولتی بیمارستان رازی هستم.

قناعی ضمن تشکر مجدد از دیارمیرزا ابراز امیدواری کرد که این پیگیریها نتیجه داده و شاهد تجهیز این بخش جهت خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان و استانهای مجاور باشیم.

شایان ذکر است که بیش از ۳۰ مورد مکاتبه انجام شده توسط رییس بخش گوارش جهت حل مشکل تجهیزاتی بخش در دیارمیرزا موجود است که نمونه ای از آنها منتشر می شود.

لزوم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اگرچه مدارکی که در اختیار دیارمیرزا قرار گرفته نشان دهنده این است که طی سالهای اخیر، دکتر فریبرز منصور قناعی، اعضای هیات علمی و همچنین رئیس بیمارستان رازی بارها بر لزوم کمبود دستگاه‌های بخش آندوسکوپی و همچنین خرابی و فرسودگی دستگاه‎ها تاکید کرده‌اند اما باید پرسید که چرا طی سال‌های اخیر این مشکل هنوز برطرف نشده است و چه کسی جز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی اصلی بهداشت و درمان استان باید پاسخگوی اهمال در این زمینه و تحمیل هزینه‌های گزاف به مردم بابت مراجعه به بخش خصوصی باشند؟!

Share