دلخوش با حضور در دیارمیرزا مطرح کرد:

باید از حق مردم درست دفاع کنیم | به سهم خودم ادای وظیفه کرده‌ام

دلخوش با بیان اینکه باید از حق مردم درست دفاع کنیم، تصریح کرد: اگر دولت به وظیفه خود عمل می‌کرد و هر سال ۱۰ درصد قیمت بنزین را افزایش می‌داد، ماجرای آبان ماه ۹۸ رخ نمی‌داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر دیارمیرزا ضمن قدردانی از این پایگاه خبری پیرامون موضوعات روز کشوری موضوعاتی را مطرح کرد.

دلخوش با اشاره به تنگناهای معیشتی مردم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود در کشور باید دسته‌بندی شود، گفت: بخشی از مشکلات ما به خاطر تحریم‌ها است و بخشی دیگر نیز به دلیل مدیریت داخلی و درگیری‌های جناحی است.

نتوانستیم وابستگی اقتصاد به نفت را کم کنیم

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبری و چشم انداز ۱۴۰۴ قرار بود که وابستگی ما به نفت کم شود اما نتوانستیم به اهداف مورد نظرمان برسیم، گفت: تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، مدیریت‌های داخلی و… سبب شد علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته نتوانیم وابستگی اقتصاد به نفت را کم کنیم.

وی با اشاره به آشفتگی‎های اقتصادی موجود اظهار کرد: افزایش افسارگسیخته قیمت برخی از کالاها از یک طرف در کنار مشکلات بازار بورس، مسکن و…از جمله موضوعاتی است که مردم را در تنگنا قرار داده است و هر روز با معضلی مواجه هستیم.

نتوانسته‌ایم مدیران خوبی تربیت کنیم | فرصت لازم به جوانان داده نشد

دلخوش در بخش دیگری از  اظهارات خود با بیان اینکه طی سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم مدیران خوبی تربیت کنیم، افزود: فرصت لازم به جوانان داده نشد ضمن اینکه مدیریت امروز با ۲۰ سال پیش متفاوت است و امروزه متاسفانه سطح توانایی مدیران پایین آمده است درحالی که در دوران جنگ تحمیلی مدیران جسوری داشتیم.

۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات کشور به دلیل ضعف مدیریتی است

نماینده مردم صومعه‌سرا ادامه داد: ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات کشور به دلیل ضعف مدیریتی است و حدود ۵۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور نیز حاصل تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای است که بر کشور اثرگذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات امروز کشور ناشی از مشکلات منطقه‌ای و اختلاف با همسایگان است، تصریح کرد: سازش کشورهایی چون امارات و بحرین با اسرائیل در کنار تبلیغات ضدایرانی دشمنان قسم‌خورده ایران در خارج از کشور و  فروپاشی نظام از آن جمله است.

مسوولین کشور از بطن مردم هستند | توضیحات در خصوص طرح کالابرگ الکترونیکی

به گزارش دیارمیرزا، دلخوش با بیان اینکه علی‌رغم همه اشکالات، مسوولین کشور از بطن مردم هستند، اظهار کرد: تمام مسوولین نظام، دلسوز کشور هستند و در تلاش‌اند که مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در خصوص جزئیات کالابرگ الکترونیک نیز اظهار کرد: قرار است ۳۰ هزار میلیارد تومان به عنوان کالابرگ به ۶۰ میلیون نفر اعطا شود.

وی با اشاره به اینکه ۷ دهک جامعه می‌توانند از کالابرگ الکترونیک استفاده نمایند، اظهار کرد: از یک سو دولت برای تامین حقوق کارمندان خود دچار مشکل است و به دلیل کاهش فروش نفت با کاهش درآمدها رو به رو شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه فعلا طرح کالابرگ الکترونیک به تصویب نرسیده است، افزود: این طرح تنها مسکن است و باید به دنبال راهکار دائمی باشیم اما در صورت تصویب مجلس، موافقت دولت و تائید شورای نگهبان، این طرح برای یک سال اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظر داریم کالابرگ الکترونیک به تمامی افراد نیازمند تعلق گیرد.

جذب نیروهای بالاتکلیف دولت و شهرداری‌ها

این عضو مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح مجلس در رابطه با اصلاح قانون استخدام در دستگاه‌های دولتی و عمومی اشاره کرد و با بیان اینکه بخشی از نیروهای دولت و شهرداری‌ها بلاتکلیف هستند، گفت: قرار است این نیروها بصورت پلکانی تبدیل وضعیت داده شده تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

دلخوش همچنین اظهار کرد: با این طرح می‌خواهیم بارقه امیدی در دل نیروهای بلاتکلیف مانند معلمان حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، کارکنان شرکتی و قراردادی ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح جذب پلکانی سبب قانونی شدن تخلفات سازمان‌هایی مانند شهرداری‌ها که طی سال‌های اخیر بدون ضابطه نیرو جذب کرده‌اند، نخواهد شد به دیارمیرزا گفت: دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاهی نظارتی قطعا درباره نیروهایی که به صورت رابطه‌ای و بدون ضابطه جذب شده‌اند نظارت خواهند کرد.

به سهم خودم ادای وظیفه کرده‌ام | مجلس و دولت روی هرچیزی که دست گذاشت، گران شد

دلخوش در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از وظایف نمایندگان مجلس را قانون‌گذاری عنوان کرد و گفت: طی سال‌های حضورم در مجلس همواره به سهم خودم ادای وظیفه کرده‌ام و هرکجا که مشت من در مجلس بالا بوه یعنی مخالفم. چه در جریان بورس، افزایش قیمت بنزین، پیش فروش نفت، و… مخالفت و موافقت خودم را اعلام کردم.

وی با اشاره به مخالفت خود با ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم در رابطه با مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: چطور می‌شود فردی را ۱۸ برابر مالیاتی که پرداخت می‌کرده جریمه کنیم تا باعث خانه‌دار شدن دیگران شود؟! در این بین تنها جیب سازمان‌های مالیاتی پر می‌شود! دیگر اینکه سبب کاهش میزان ساخت و ساز و افزایش گرانی مسکن می‌شود. با ادله پشت تریبون مخالفت خودم را با این موضوع اعلام کردم. مجلس و دولت روی هرچیزی که دست گذاشت، گران شد برای مثال در چند ۲ ماه اخیر قیمت خانه دو برابر شده است.

دلخوش با بیان اینکه برای خانه‌دار کردن مردم بهتر است به آنها زمین به صورت رایگان اعطا شود، افزود: یک سال مهلت بدهیم و تسهیلات پرداخت کنیم تا مردم بتوانند خانه بسازند، آیا اینگونه مردم خانه‌دار می‌شوند یا با مالیات؟!

اگر دولت به وظیفه خود عمل می‌کرد، ماجرای آبان ماه ۹۸ رخ نمی‌داد

وی با بیان اینکه باید از حق مردم درست دفاع کنیم، تصریح کرد: اگر دولت به وظیفه خود عمل می‌کرد و هر سال ۱۰ درصد قیمت بنزین را افزایش می‌داد، ماجرای آبان ماه ۹۸ رخ نمی‌داد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در حوزه عمرانی چه در سطح کشور، چه استان و شهرستان هرکاری بتوانم انجام می‌دهم، افزود،: ۶کمربندی در حال ساخت است، سرانه ورزشی صومعه‌سرا به سرانه کشورهایی اروپایی نزدیک شده است و بالاتر از میانگین کشور است همچنین در احداث کانال‌های کشاورزی، مدرسه‌سازی، احداث مراکز اداری و دانشگاهی برای حوزه انتخابیه صومعه‌سرا و گیلان کم نگذاشته‌ام و در ۴ ماه اخیر به اندازه دو سال در حوزه ساماندهی رودخانه‌ها، لایروبی استخرها و آب بندان‌ها کار شده است.

«بسیج اشتغال» تنها راه حل مشکل بیکاری است | دنبال بازی‌های سیاسی نیستم

دلخوش با بیان اینکه یکی از مشکلات حل نشده کشور، اشتغال جوانان است، گفت: پیشنهاد طرح بسیج اشتغال را مطرح کرده‌ام و به نظرم تنها راهی است که میتوان با آن مشکل اشتغال را حل کرد، همانگونه که از طرح بسیج سازندگی در مجلس هفتم دفاع کردم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه دنبال بازی‌های سیاسی نیستم و حواشی را کار ندارم، اظهار کرد: به فکر حل مشکلات مردم هستیم و پیگیری کار مردم برای من در اولویت است و با تلاش‌های بنده یک میلیون تن قیر در مجلس به تصویب رسید و به کل کشور اختصاص پیدا خواهد کرد تا بخش زیادی از مشکلات حل شود.

دلخوش با بیان اینکه در بخش نمایندگی به وظایف خودبه خوبی عمل کردم، گفت: حل مشکلات مردم برای بنده همیشه در اولویت بوده است.

مردم دیارمیرزا را به عنوان یک رسانه مورد اعتماد و صادق می‌شناسند

وی در پایان با تقدیر از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اظهار کرد: از دیارمیرزا صمیمانه تشکر می‌کنم زیرا مردم رسانه شما را به عنوان یک رسانه مورد اعتماد و صادق می‌شناسند.

Share