نکات جالب توجه لیست

اولین فهرست تیم ملی با دراگان اسکوچیچ؛ از بازگشت شجاع تا غیبت رضاییان

سرمربی کروات تیم ملی ایران برای اولین مرتبه از لیست مورد نظر خود که شگفتی‌هایی نیز به همراه دارد، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از سوی دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال، فهرست ملی پوشان برای حضور در اردوی مهر ماه و برگزاری دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان و مالی اعلام شد.

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی در مورد اسامی مورد نظر دراگان اسکوچیچ و حرف و حدیث‌هایی که در رابطه با این موضوع وجود داشت، سرمربی کروات تیم ملی از اولین فهرست خود رونمایی کرد؛ فهرستی که البته با سورپرایزهای قابل توجهی هم همراه شده است.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی:

دروازه بان‌ها:

امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند

مدافعان

صادق محرمی، میلاد محمدی، حسین کنعانی زادگان، عارف غلامی، شجاع خلیل زاده، مجید حسینی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان

هافبک ها

احمد نورالهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج صفی، امید نورافکن، علی قلی زاده

مهاجمان

سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضائی، مهدی قایدی.

 

نکات جالب توجه لیست دراگان اسکوچیچ: 

 

لک درخشید ولی جاماند

*در خط دروازه حامد لک که درخشش قابل توجهی در ۷ بازی اخیر با پرسپولیس داشته و تنها ۲ مرتبه از روی نقطه پنالتی گل خورده، دیده نمی شود و مانند گذشته شاهد حضور پیام نیازمند، رشید مظاهری و امیر عابدزاده هستیم. غیبت علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ است و او یکماهی از میادین دور خواهد بود.

 

شجاع و عارف به پیراهن تیم ملی رسیدند 

* در  قلب خط دفاعی شاهد دعوت شجاع خلیل زاده به تیم ملی هستیم. بازیکنی که در دوران کی روش این فرصت نصیبش نمی شد. از دیگر نکات جالب توجه این پست دعوت از عارف غلامی بازیکن جوان تیم فوتبال استقلال است که امروز خودش را به هتل المپیک رسانده بود. جالب اینکه مرتضی پورعلی گنجی بازیکن همیشگی تیم ملی از رسیدن به فهرست بازمانده است ولی مجید حسینی همچنان یکی از نفرات مورد نظر کادر جدید تیم ملی است.

 

سه دفاع راست بدون رامین و یک دفاع چپ! 

*میلاد محمدی تنها بازیکن تخصصی در پست دفاع چپ است ولی در پست دفاع راست شاهد یک سورپزایز هستیم و مجتبی نجاریان بازیکن تیم ملی امید به فهرست تیم ملی راه یافته است. سیامک نعمتی و صادق محرمی دو بازیکن دیگر این پست هستند و جالب اینکه نعمتی در پست دفاع راست مورد نظر اسکوچیچ قرار گرفته است؛ پستی که یحیی گل محمدی از او در پرسپولیس بازی می گیرد. مهم ترین نکته این پست عدم دعوت از رامین رضائیان است که فرم بسیار خوبی دارد و نبودن او جای تعجب زیادی برای علاقمندان به فوتبال دارد.

 

هافکب‌های کی‌روش جاماندند

*احمد نوراللهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج صفی، امید نورافکن و علی قلی زاده بازیکنان مد نظر اسکوچیچ در این پست هستند. از نکات جالب توجه غیبت امید ابراهیمی و سعید عزت اللهی دو هافبک تقریبا ثابت تیم ملی در زمان کارلوس کی روش است. جهانبخش به دلیل مصدومیت به فهرست نرسیده و سایر بازیکنان نیز حضورشان در لیست تیم ملی محتمل بود. نکته جالب دیگر در این پست حضور وحید امیری هافبک پرسپولیس است.

کریم هنوز باید گل بزند 

*سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضائی و مهدی قایدی چهار مهاجم تیم ملی در دو بازی دوستانه برابر ازبکستان و مالی خواهند بود، که به ترتیب در تاریخ ۱۷ مهرماه و ۲۱ مهرماه در تاشکند و سپس در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. غیبت کریم انصاری فرد که به تازگی از السیلیه جدا شد و به یونان بازگشت و گل مهمی را برای صعود تیمش به بازی های لیگ اروپا زد، از دیگر نکات جالب توجه اولین لیست تیم ملی زیر نظر دراگان اسکوچیچ است.

Share