پس از صدور اعلان قرمز؛

استرداد مدیرعامل سابق بانک سرمایه به کشور توسط پلیس بین‌الملل ناجا

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد یکی از متهمان پرونده چند هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد یکی از متهمان پرونده چند هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به کشور خبر داد.

سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دستور مقامات قضائی مبنی بر صدور اعلان قرمز (تحت تعقیب بین المللی) علیه مدیر عامل سابق بانک سرمایه(یکی از متهمان پرونده چند هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان)، پلیس بین الملل ناجا ضمن هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه، این متهم را به کشور بازگرداند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا عنوان کرد: پلیس بین الملل ناجا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در یکی از کشورهای اروپایی ردیابی و مورد شناسایی قرار داد.

وی در ادامه افزود: بر اساس اعلان قرمز صادره و هماهنگی‌های انجام شده با مبادی دیپلماسی پلیسی کشور مقابل متهم دستگیر شد.

سردار شیرزاد در پایان خاطرنشان کرد: متهم از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور انتقال و برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضائی شد.

Share