دلخوش نماینده مردم صومعه سرا:

فیلترینگ، پاک کردن صورت مساله است|طرح مسدودسازی شبکه های اجتماعی امضا نکرده ام

دلخوش با تکذیب امضای طرحی برای مسدودسازی شبکه های اجتماعی عنوان کرد: فیلترینگ به معنای پاک کردن صورت مساله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از حرف تازه، سید کاظم دلخوش اباتری در گفتگویی با اشاره به صحبت هایی که پیرامون محدود سازی شبکه های اجتماعی مطرح می شود ضمن مخالفت با رفتارهای سلبی گفت: ‏کمتر کسی در کشور مخالف ساماندهی فضای مجازی است چرا که این امر منجر به کاهش کلاهبرداری و اشاعه محتوای غیراخلاقی و اتهام زنی بدون سند می شود. در عین حال باید از گسترش ‎فضای مجازی در راستای فراگیری علوم و فنون و شکوفایی مشاغل مبتنی بر پیام رسان ها استقبال و محدودیت ها را رفع نمود.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت صریح با فیلترینگ شبکه های اجتماعی خاطر نشان کرد: این شبکه ها را باید فرصت دانست؛ نه تهدید.

وی با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی هستند ادامه داد: بسیاری از مشاغل سالم تنها بر پایه همین شبکه ها شکل گرفته اند و در شرایط اقتصادی سخت جامعه، اینگونه محدودسازی ها فشار بیشتری را به گروه های مختلف مردم تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا بار دیگر اهمیت و جایگاه شبکه های اجتماعی را یادآور شد تصریح کرد: این ویروس، زندگی و کسب و کار مردم را بیش از پیش وابسته به فضای مجازی کرد و حتی بسیاری از فروشگاه ها نیز از طریق صفحات و کانال های خود برای عبور از این بحران به فعالیت ادامه دادند.

دلخوش با اشاره به اینکه هیچ طرحی در خصوص مسدودسازی شبکه های اجتماعی را امضا نکرده است تاکید کرد: ساماندهی فضای مجازی ضرورت دارد اما به هیچ عنوان به معنای فیلترینگ و محدود سازی نیست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تجارب ناموفقی که در این زمینه وجود داشته است اظهار داشت: امروزه شبکه های اجتماعی می توانند بستری مناسب برای اشاعه امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی باشند.

نماینده ادوار هفتم، هشتم، دهم و یازدهم صومعه سرا تاکید کرد: اگر تاکنون نتوانسته ایم از این بستر بهره برداری مناسبی داشته باشیم نشان از ضعف مدیریتی است.

دلخوش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حضور در فضای مجازی به منظور بهره مندی از فضای مجازی سالم، به برخی بی اخلاقی های صورت گرفته در فضای مجازی پرداخت و گفت: گاهی برخی افراد با سوء استفاده از شبکه های اجتماعی، با حیثیت و آبروی افراد و خانواده ها بازی می کنند و یا گاهی برخی جریانات و بیگانگان با هزینه های کلان به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده با ارزش های جامعه و نظام به تقابل می پردازند. مسئولین باید برای چنین مسائلی برنامه ریزی مناسب داشته باشند تا فضای مجازی سالمی شکل بگیرد.

دلخوش در پایان تقویت شبکه های اجتماعی داخلی را نیز ضروری دانست و افزود: می توان از شبکه های اجتماعی برای ترویج مسائل فرهنگی، علمی و مفید استفاده کرد و یا کسب و کارهای سالمی را در آن تعریف کرد که هم اکنون نیز کسب و کارهای بسیاری شکل گرفته اند و بسیاری از افراد از راه های درست کسب درآمد می کنند.

Share