رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد:

دولت هنوز در طرح «گشایش اقتصادی» ورود نکرده | فشار قیمتی کالا‌های اساسی را کاهش می‌دهیم

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سال پایانی فشار سختی به دولت تحمیل می‌شود و در دولت منطق آزمون خطا وجود ندارد، گفت: سال ۹۹ را تحت شرایط کرونایی آغاز کردیم البته ما نگذاشتیم واحد‌های تولیدی تحت کرونا آسیب جدی ببینند، اما بازهم شرایط تولید عادی نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر نوبخت در برنامه چاپ اول شبکه خبر گفت: در تلاش هستیم نوسانات ارزی را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کنترل کنیم تا فشار قیمتی کالا‌های اساسی را کاهش دهیم.

نوبخت گفت: مکانیزم نظارت تا حدی جواب می‌دهد و برخی کارشناسان معتقدند اقتصاد دستوری جواب نمی‌دهد.

وی افزود: مکانیزم منطقی بازار که بحث عرضه و تقاضا هست؛ باید حفظ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سال پایانی فشار سختی به دولت تحمیل می‌شود و در دولت منطق آزمون خطا وجود ندارد، گفت: سال ۹۹ را تحت شرایط کرونایی آغاز کردیم البته ما نگذاشتیم واحد‌های تولیدی تحت کرونا آسیب جدی ببینند، اما بازهم شرایط تولید عادی نبود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت هنوز در طرح «گشایش اقتصادی» ورود نکرده است.

نوبخت افزود: منتظر اعلام نظر نهایی مقام معظم رهبری در اینباره هستیم.

وی درباره طرح های مسکن هم گفت: درخصوص مسکن باید طرح‌های ارائه تا افزایش قیمت مسکن متعادل شود. البته باید تولید مسکن را ارتقا بدهیم تا مشکل مسکن نه به صورت مقطعی بلکه دائمی حل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره هماهنگی بین قوا هم گفت: برخی ناهماهنگی‌ها بین سه قوه طبیعی است.

نوبخت با اشاره به مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی افزود: گله نمی‌کنم، اما بهتر است مجلس از حق و حقوق خود متناسب با واقعیت‌ها استفاده کند.

Share