یک مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

دفاع مقدس منشا گرفته از نهضت عظیم عاشورا | نتیجه انتخابات آمریکا اهمیتی ندارد

مدرس دانشگاه گفت: دوران دفاع مقدس منشا گرفته از نهضت عظیم عاشورا و به معنای تمام کلمه نبرد حق علیه باطل بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهزاد مقدم نیا با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با آغاز شروع جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق بر علیه ایران اسلامی، پیر و جوان، زن و مرد به ندای امام راحل لبیک گفتند و با تبعیت از مولای شهیدشان ابا عبدالله الحسین (ع) در برابر ظلم ایستادند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با توسل به ائمه (ع) بارها شکست سنگینی به دشمن بعثی تحمیل کردند بیان کرد: رزمندگان ایران اسلامی با شوری حسینی در مقابل دشمن کاملا مجهز ایستادگی کردند و به حول و قوه الهی بارها شکست سنگینی به آنان تحمیل کردند.

مدرس دانشگاه آزاد سازی خرمشهر را یکی از مصادیق الطاف الهی و غیرت بی مثال رزمندگان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر توسط رزمندگان ایران، فقط باز پَس گیری یک شهر نبود و در شرایطی این مهم تحقق پیدا کرد که خرمشهر ماهها در تصرف نیروهای عراقی قرار داشت و آنان این شهر را متعلق به خود و جزو غنایم جنگی شان می دانستند و با آزاد سازی خرمشهر توسط نیروهای غیور ایران، ضربه مهلکی به تمامی استراتژی های نظامی صدام و همدستانش تحمیل شد.

مقدم نیا با تاکید بر اینکه اراده الهی حاکم بر تمام امور است افزود: اراده الهی و در کنار آن رشادت ، عشق به میهن و پیروی از رهبری رموز اصلی پیروزی ایران در نبرد حق علیه باطل بود.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور طی سالهای اخیر گفت: دولت روحانی با شعار تدبیر امید وارد میدان شد اما متاسفانه به علت ناکارآمدی برخی از نیروها و تصمیمات اشتباه، وضعیتی نامناسب به لحاظ اقتصادی بر جامعه حاکم شده است و هیچ کنترل و نظارتی نیز از سوی دولت در افسار گسیختگی بازار مشاهده نمی شود.

مدرس دانشگاه با انتقاد از عدم نظارت صحیح دستگاه های نظارتی پیرامون افزایش بی رویه برخی از اقلام مورد نیاز مردم بیان کرد: قیمت اجناسی همچون لبنیات، مرغ، برنج و … روز به روز در حال افزایش است و قدرت خرید مردم نیز روز به روز کاهش می یابد و گویا رئیس دولت تدبیر و امید هیچ راهکار موثری برای کاهش این مشکلات ندارد.

مقدم نیا با تاکید بر اینکه برای رهایی از مشکلات ایجاد شده باید به نیروهای داخلی تکیه کنیم افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در شرایطی که انقلاب ، نهالی نوپا بود با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستیم با دستانی خالی در برابر تمامی مستکبرین جهان ، سرافرازانه ایستادگی کنیم و برخی از دولتمردان بهتر است به جای اینکه نگاهشان را به نتیجه انتخابات آمریکای جنایتکار که یقینا هیچ اهمیتی نیز برایمان ندارد معطوف کنند ، بار دیگر با چشمانی باز و هوشیارانه به ظرفیت های مغفول مانده در کشور به درستی نگاه کنند.

Share