قیمت پایه این خودرو با مدل 2021 از 37500 دلار آغاز می‌شود

اکورا TLX مدل ۲۰۲۱؛ سدان زیبا با یک برچسب قیمت کاملا رقابتی+ تصاویر

کمپانی اکورا به تازگی از نسل دوم سدان TLX خود را رونمایی کرده‌ است. طراحی جزئیات نمای عقب نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد به شکلی که برای لحظاتی درگیر الگوها و زوایای ارائه شده در این بخش خواهید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصرایران، نام اکورا در صنعت خودروی ژاپن اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد زیرا برندی است که قواعد و فرهنگ چشم بادامی ها در تولید خودرو را با تحولات عمیقی مواجه ساخت! تا پیش از معرفی آکورا، اولویت اصلی ژاپنی ها در تولید خودرو ارائه محصولاتی کیفی با حداقل هزینه بود یعنی خودروهایی ارزان که دوام بالایی داشته باشند. طبیعتا این رویکرد بطور اتوماتیک موجب حذف بخشی از فاکتورها بویژه در زمینه طراحی می شد اما با ورود آکورا به عنوان برند لوکس کمپانی هوندا عملا شرایط جدیدی شکل گرفت تا مفهوم خودروی لوکس با شاخص قیمت رقابتی به زبان نیهونگو نیز ترجمه شود.

اکورا فعالیت خود را در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و از همان ابتدا محصولات خود را در آمریکا، کانادا و هنگ کنگ عرضه کرد. در سال ۲۰۰۴ دامنه فعالیت برند افزایش یافت و محصولاتش به مکزیک صادر شد بدنبال آن در سال  ۲۰۰۶ وارد بازار چین و در سال ۲۰۰۸ به روسیه نیز راه یافت.

بدنبال اکورا شرکت هایی مانند لکسس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان نیز وارد میدان شدند تا ژاپنی ها در بخش خودروهای لوکس نام خود را هر چه بیشتر جهانی کنند.

این کمپانی به تازگی از نسل دوم سدان TLX خود را رونمایی کرده‌اند. هرچند تغییرات خیلی عمیقی با مدل موجود در بازازر مشاهده نمی‌شود اما طراحی برتر اکورا در این نمونه نیز کاملا جلب نظر می کند.

خشن و زیبا

این محصول در قسمت دماغه از ترکیب بسیار موفق چراغ های اصلی با الگوی اختصاصی، گریل(جلوپنجره) ۵ ضلعی با بافت تابشی و یک بامپر(سپر) کاملا اسپرت بهره می برد. در نزدیک ترین نقطه بامپر به زمین یک لیپ(لبه) به سبک اسپرت های چند صد اسب بخاری نیز کار شده است.

طراحی جزئیات نمای عقب نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد به شکلی که برای لحظاتی درگیر الگوها و زوایای ارائه شده در این بخش خواهید شد. تی ال اکس در این قسمت قطعا یک اسپرت تمام عیار دیده می شود.

تصاویر مورد استفاده در این مطلب بصورت ترکیبی مربوط به تریم تایپ اس و ادونس این محصول می‌شود.

کاملا رقابتی

قیمت پایه این خودرو با مدل ۲۰۲۱ از ۳۷۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که از این منظر نیز یک محصول کاملا رقابتی و سرسخت خواهد بود.

این کابین زیبا و باکیفیت

پرقدرت و آتشین

براساس اطلاعات ارائه شده؛ تپنده ۲ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین نمونه ۲.۴ لیتری قبلی می شود. این پیشرانه ۲۷۲ اسب بخار خروجی دارد که در مقایسه با ۲۰۶ اسب قبلی یک ارتقا چشمگیر را به نمایش می گذارد.

اضافه شدن آپشن تمام چرخ محرک، قیمت پایه را به ۳۹۵۰۰ دلار افزایش می دهد. پیشنهاد یک بسته آپشن فناورانه دیگر می تواند قیمت را به ۴۸۳۰۰ دلار برساند.

اما اکورا یک پیشنهاد بسیار ویژه را نیز روی این شاسی مطرح می کند؛ تی ال اکس تایپ اس وی۶ که از موتور توربوشارژ ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده خواهد کرد. این پیشرانه جایگزین نمونه ۳.۵ لیتری فعلی خواهد شد و میزان خروجی آن به ۳۵۵ اسب بخار می رسد.

این نمونه با رینگ های ۲۰ اینچی ارائه می شود و احتمالا قیمت پایه آن در نمونه محور جلو حدود ۵۰ هزار دلار باشد.

Share