فرماندار رشت خبر داد؛

آغاز فرایند مطالعاتی جهت احداث بیمارستان جامع در رشت

علی فتح اللهی فرماندار رشت از انجام مطالعات و پیگیری جهت تامین زمین و احداث بیمارستان جامع در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی فتح اللهی در جلسه تمهید مقدمات ساخت بیمارستان جامع در شهرستان رشت با بیان اینکه امنیت، سلامت و آرامش به عنوان پایه های هر حکومت موفقی محسوب می شود، افزود: یک بیمارستان جامع می تواند به عنوان نمونه یک جامعه کوچک، تمامی مقوله های مذکور را تامین نماید.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دغدغه تامین سلامت باید به تمام ارگان ها و ادارات تسری یابد، خاطرنشان کرد: در خصوص ساخت این بیمارستان، افق دید ما باید پروژه ماندگاری را در بر گیرد، لذا کلیه محاسن و مشکلات موجود در خصوص احداث یک بیمارستان جامع در استان و شهرستان باید به صورت مدون به فرمانداری ارسال شود تا برای عملیاتی نمودن آن و تخصیص ردیف بودجه از طریق استانی و کشوری اقدام کنیم.
فتح اللهی با تاکید بر اینکه اراضی مستعد برای ساخت بیمارستان، ظرف مدت کوتاهی شناسایی و اعلام می شود، ادامه داد: مبحث ساخت بیمارستان در زمین های پیشنهادی باید از تمامی جهات مانند آلودگی صوتی و محیطی بررسی، مطالعه و کارشناسی شده و راه دسترسی مردم بررسی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
وی با اشاره به شاخص هایی به غیر از سلامت و درمان که می تواند عمر مفید انسان را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کرد: عوامل زیست محیطی مخرب و عدم وجود نشاط و شور اجتماعی در جامعه نمونه ای از این فاکتورها هستند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به پروژه پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهر رود بعد از حدود نیم قرن با مسئولیت قرارگاه خاتم الانبیا، افزود: پاکسازی و ساماندهی ورود فاضلاب به این دو رودخانه و جلوگیری از ورود فاضلاب شهرک صنعتی به این رودخانه ها از جمله اقداماتی است که در قالب این پروژه باید اجرایی شود.
وی در ادامه افزود: آزادسازی سد عزیزکیان باعث می شود که با ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب سالم به این رودخانه عملیات پاکسازی آن آغاز شده و در همین راستا پروژه هایی چون ایجاد پارک ها و فضاهای مفرح در اطراف این رودخانه ها در دست بررسی است.
فتح اللهی با اشاره به مشکلات سایت زباله سروان به عنوان یک معضل زیست محیطی، اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان با توجه به زمان بندی ها، در موعد مقرر افتتاح شد و اقدامات بعدی در این خصوص در دست اجرا است.
فرماندار شهرستان رشت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه به جوانان را از عوامل تامین سلامت افراد جامعه خواند و در این باره گفت: بزرگترین مجموعه فرهنگی تفریحی و اقتصادی شمال کشور در شهرستان رشت با مساحت حدود ۸۴ هزار مترمربع و با هزینه کرد حدود ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که حداقل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم به اشتغال خواهند رسید.

Share