این زن و شوهر فقط با هدف سرقت، ازدواج موقت کردند

ماه عسل زوج سارق پشت میله‌های زندان

پس از سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهرک آزادی و شهرک فرهنگیان، عوامل عملیاتی کلانتری ۱۵۰ تهرانسر فعالیت خود را با تشکیل تیمی برای دستگیری سارقان منزل آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شهروند، ازدواج کرده بودند تا بتوانند به راحتی سرقت کنند. دزد تک‌رو این‌بار تصمیم گرفت که با یک زن چهل‌وپنج ساله به سرقت‌هایش ادامه دهد؛ به صورت موقت با هم ازدواج کردند تا با هم نقشه دزدی‌های سریالی را اجرا کنند، از خانه‌ها و خودروها دزدی می‌کردند. مأموران کلانتری تهرانسر این زوج را پس از ۵ سرقت دستگیر کردند.
پس از سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهرک آزادی و شهرک فرهنگیان، عوامل عملیاتی کلانتری ۱۵۰ تهرانسر فعالیت خود را با تشکیل تیمی برای دستگیری سارقان منزل آغاز کردند. دو تیم عملیاتی در محدوده شهرک آزادی، مبادی ورودی و خروجی شهرک را زیر نظر گرفتند تا اینکه شامگاه جمعه مأموران کلانتری تهرانسر هنگام گشتزنی به یک خودروی سواری پراید سفیدرنگی مشکوک شدند که شماره پلاک آن دستکاری شده بود. مرد پنجاه‌وچهار ساله و زنی چهل‌وپنج ساله سرنشینان خودرو بودند. آنها زمانی که متوجه خودروی مأموران شدند از محل فرار کردند. تعقیب و گریز آغاز شد. راننده پراید سفید با حرکات زیگزاگی و سرعت بالا سعی داشت از دست مأموران فرار کند. بلوارولیعصر(عج) شهرک آزادی را به صورت یک طرف طی می‌کرد و با سرعت هر چه تمام‌تر مسیر بلوار را می‌رفت. تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه نزدیکی خروجی بلوار شیشه مینا مأموران سعی کردند که  خودرو را متوقف کنند که راننده پراید چندین ضربه به خودروی پلیس زد. او قصد داشت با تخریب و توقف خودروی مأموران موفق به فرار شود، اما در این کار موفق نشد. تعقیب و گریز از بلوار شیشه مینا به جاده مخصوص و بعد از آن به تهرانسر کشیده شد. در ابتدای بلوار گلها با توجه به ترافیکی که وجود داشت مأموران کلانتری ۱۵۰ اقدام به تیراندازی کردند و با هدف قراردادن ۴ چرخ خودرو موفق به متوقف‌کردن آن شدند.
مأموران کلانتری به خودرو نزدیک شدند تا سرنشینان را دستگیر کنند اما ناگهان خودروی پراید به صورت دنده عقب به مأموران پلیس زده و مجددا اقدام به فرار کرد. سارق طول بلوار گلها را در حالی ‌که چرخ‌های خودرواش تیر خورده بود و روی رینگ لاستیک رانندگی می‌کرد، دوربرگردان پل فتح را دور زده و مجددا وارد بلوار گلها شد، بعد از آن وارد بزرگراه فتح شد و در ابتدای بلوار دریا خودرو را به جدول کوبید و در حالی ‌که زن جوان را داخل خودرو رها کرد با پای پیاده از محل گریخت، از نرده شهرک پرید و داخل شهرک دریای تهرانسر شده و مأموران همچنان به تعقیب او ادامه دادند. بعد از ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز درنهایت مأموران متهم را که زیر یکی از خودروها پنهان شده بود،  بازداشت کردند. راننده و زن جوان به کلانتری منتقل شدند. در بررسی اولیه از خودرو مشخص شد شماره پلاک خودرو تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه است و خودرو مدتی قبل با زورگیری از اتباع خارجی سرقت شده و سارقان این خودرو تحت تعقیب پلیس کرمانشاه بودند. این در حالی بود که شماره‌های پلاک خودروی پراید به صورت حرفه‌ای تغییر یافته بود تا پلیس آن را شناسایی نکند.متهم میانسال در تحقیقات راز سرقت‌های سریالی‌اش را فاش کرد. عماد ازدواج کرده بود تا بتواند راحت‌تر سرقت کند. برای اینکه زنی همراهش باشد و کسی به او شک نکند با نسرین آشنا شده و به صورت موقت با او ازدواج کرده بود: «چهار روز قبل با این خانم ازدواج کردم. من پیش از آشنایی با او خودم به تنهایی سرقت می‌کردم. ولی ممکن بود شناسایی شوم. برای همین با نسرین آشنا شدم و با برنامه قبلی با او ازدواج کردم. اتاقی در میدان راه‌آهن اجاره و با هم زندگی کردیم.»در سرقت‌های این زوج، نسرین نقش زاغ‌زن را بر عهده داشت. برای اینکه کسی به او مشکوک نشود، در خودرو می‌ماند تا همسرش به راحتی وارد خانه‌ها شده و سرقت کند: «برای اجرای نقشه‌مان، چند ساعتی را در شهرک آزادی پرسه می‌زدیم تا با پیداکردن موردی مناسب وارد خانه شده و سرقت را انجام دهیم. بعد از یکی دو سرقت از خانه‌ها، از آنجا که مورد مناسب دیگری پیدا نشد، تصمیم گرفتم از خودروها سرقت کنم. به پیشنهاد من، همسرم داخل خودرو می‌ماند و زاغ‌زنی می‌کرد. من هم لوازم ۵ خودرو که شامل دو خودروی پژوپارس، یک پژو ۴۰۵ و دو پراید بود،‌ سرقت کردم. تصمیم داشتیم شهرک آزادی را ترک کنیم که  پلیس ما را دستگیر کرد.»سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران، با اعلام این خبر گفت: «شکاتی که لوازم داخل خودرو آنها سرقت شده بود بلافاصله با حضور در کلانتری اموال‌شان را شناسایی کرده و تحویل گرفتند. متهمان در اختیار پلیس هستند و تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.»

Share