ترفند عجیب ۲ زندانی برای کلاهبرداری میلیونی از پزشکان

نفر از محکومان یکی از زندان‌های کرج با ترفند عجیبی به کلاهبرداری و سرقت از پزشکان می‌پرداختند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، دو نفر از محکومان یکی از زندان‌های کرج با ترفند عجیبی به کلاهبرداری و سرقت از پزشکان می‌پرداختند. آنها از داخل زندان با پزشکان متخصص بیمارستانی تماس گرفته و با شیوه شگفت‌آوری، متخصصان را وا می‌داشتند میلیون‌ها تومان از موجودی بانکی‌شان را به حساب کلاهبرداران زندانی انتقال دهند. این دو تبهکار حرفه‌ای که عده‌ای از پزشکان را در دام کلاهبرداری‌هاشان گرفتار کرده بودند سرانجام با ردیابی‌های ویژه پلیسی، توسط کارآگاهان پلیس در زندان کرج شناسایی شدند.
شیوه این دو زندانی در اجرای کلاهبرداری‌از راه دور، عجیب و ابتکاری بود.
آنها در اجرای نقشه ابتدا از داخل زندان با یکی از بیمارستان‌های کرج تماس گرفتند و ضمن معرفی خود به‌عنوان دو متخصص پزشکی به مدیر بیمارستان گفتند: «قرار است یک کنفرانس پزشکی با شرکت متخصصان و جراحان برجسته ایرانی و خارجی در یکی از بیمارستان‌های تهران برگزار کنیم. لطف کنید شماره تماس پزشک متخصص بیمارستان را در اختیار ما بگذارید تا برای شرکت در این کنفرانس جهانی از آنها دعوت شود. دو کلاهبردار زندانی پس از دریافت شماره تماس پزشکان متخصص، وارد مرحله اجرایی «کلاهبرداری از راه دور» شدند و آنها را یک به یک به دام کشیدند. به این‌ترتیب که پس از تماس با هر یک از پزشکان متخصص ضمن معرفی خود به‌عنوان مسئول امور مالی بیمارستانی که در آنجا فعالیت دارند گفتند مبلغ چند میلیون تومان متعلق به رئیس بیمارستان را اشتباهی به حساب آنها واریز کرده‌اند و باید هر چه سریع‌تر این پول را به شماره حسابی که می‌دهند برگردانند.
پزشکان هم بدون تحقیق، به درخواست دو کلاهبردار، مبلغ اعلام شده را از حساب بانکی‌شان به شماره حساب مورد نظر دو زندانی واریز کردند در حالی که این شماره حساب متعلق به همسر یکی از دو زندانی بود و مأموریت داشت پول‌های واریز شده از طرف پزشکان فریب خورده را دریافت کند و با این پول‌ها مقداری طلا و آپارتمان در تهران بخرد.
پس از این کلاهبرداری حرفه‌ای پزشکان فریب خورده ضمن پرس و جو از مسئولان امور مالی بیمارستان تازه فهمیدند که در دام یک کلاهبرداری از راه دور گرفتار شده‌اند.
با شکایت مالباخته‌ها، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت و در جریان تحقیقات پلیسی روشن شد که تماس‌ها از داخل محدوده استان البرز برقرار شده است.
سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز در این باره گفت: با اینکه هیچ ردپایی از طراحان کلاهبرداری دیده نمی‌شد مأموران پلیس آگاهی استان توانستند سرنخ‌هایی به‌دست بیاورند و هر دو متهم را که به جرم کلاهبرداری در زندان بسر می‌بردند شناسایی کنند. پس این دو کلاهبردار زندانی به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند اما در مرحله اول بازجویی هرگونه دست‌داشتن در این ماجرا را انکار کردند. اما وقتی با مدارک پلیسی روبه‌رو شدند به جرم خود اعتراف کردندو نفر سوم – همسر یکی از آنها- را معرفی کردند.
در ادامه نیز مأموران آگاهی استان البرز توانستند همسر یکی از متهمین که در حال تبدیل پول‌ها به دلار بود را دستگیر کنند. زن جوان که چند سال قبل با یکی از تبهکاران زندانی ازدواج کرده بود دراعتراف‌هایش گفت: همسرم از داخل زندان با من تماس گرفت و نقشه کلاهبرداری را توضیح داد و درخواست کرد که پول‌های واریزی را به دلار تبدیل کنم و یک واحد آپارتمان و لوازم خانه بخرم. من هم این کار را انجام دادم، فرمانده پلیس استان البرز در پایان گفت: به علت اینکه ردپایی در این پرونده وجود نداشت شناسایی تبهکاران به دشواری انجام شد.

Share