امام‌ جمعه لنگرود: نماز جمعه تقسیم‌بندی‌های سیاسی را نمی‌پذیرد

زیر بار لغو میز خدمت در مسجد جامع نرفتم| محل زندگی برخی مسؤولین خارج از لنگرود است

امام‌ جمعه لنگرود با بیان اینکه نماز جمعه تقسیم‌بندی‌های سیاسی را نمی‌پذیرد و قبول ندارد، گفت: نماز جمعه به ولایت متصل است و شأن آن مبرا از جناح‌بندی‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نقوی امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به پنج مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب با دستور امام خمینی (ع) اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب این مهم با دستور امام راحل اجرایی شد که امروز نماز جمعه به یک شبکه نورانی تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در سایر کشورهای اسلامی دیگر نیز اقامه می‌شود، گفت: اقامه نماز جمعه در دیگر کشورها به‌نوعی تشریفاتی و بدون روح است که فقط برای توجیه ظلم ظالمان برگزار می‌شود ولی نماز جمعه در ایران حقیقا این‌گونه نیست و امام‌جمعه حلقه اتصال بین مردم و مسؤولین است.

امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه خطیب جمعه در ایران موارد و مشکلات مردم را از تریبون نماز جمعه به مسؤولین اعلام و پیگیری می‌کند، افزود: امام‌جمعه باید مردمی باشد و در بین شهروندان باشد نه اینکه مانند برخی مسؤولین پروازی باشد.

نقوی با بیان اینکه محل زندگی برخی مسؤولین این شهرستان خارج از لنگرود است، خاطرنشان کرد: مسؤولی که در شهرستان حضور ندارد چگونه می‌تواند به‌درستی مدیریت کند درحالی‌که فقط در ساعات اداری در محل کار خود به کارهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده پرداخته و انتظار هم داشته باشیم که برنامه‌های کلان شهرستان را نیز مدیریت کند.

وی با بیان اینکه شرط اول صدور حکم برای امام‌جمعه، زندگی در آن شهر در دوران مسؤولیت است، گفت: مردمی بودن فقط در بیان و شعار نیست بلکه باید در عمل نیز مردمی بود و قطعاً خود مردم به این مهم توجه ویژه دارند.

خطیب جمعه لنگرود با اشاره به زندگی برخی مسؤولین در خارج از شهرستان بیان کرد: وقتی مسؤولی در خارج از شهرستان زندگی می‌کند طبیعی است در شرایطی مانند بارش شدید برف در جاده گیرکرده و یا به بهانه وجود و شیوع بیماری کرونا دیر به شهرستان برسند یا از حضور در سکان مدیریت امتناع کنند.

نقوی با بیان اینکه می‌توان با فاصله‌گذاری هوشمند و رعایت بهداشت، برنامه‌ها برگزار شود، افزود: این از سیاست‌های مسؤولین کشوری است که با رعایت بهداشت برنامه‌ها نیز برگزار شود و اینکه زیر بار لغو میز خدمت امروز در صحن مسجد جامع نرفتم نیز همین بود، مگر کسانی که دستور لغو این مراسم‌ها را می‌دهند جلساتشان ازنظر رعایت بهداشت دارای کیفیت بالایی است؟

وی با بیان اینکه نماز جمعه تقسیم‌بندی‌های سیاسی را نمی‌پذیرد و قبول ندارد، تصریح کرد: نماز جمعه به ولایت متصل است و شأن آن مبرا از جناح‌بندی‌ها است و از همه سلیقه‌ها دعوت می‌کنم که در نماز جمعه حضور پیداکرده و جوانان این فضا را متعلق به خود بدانند.

امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه باید از جریان‌های انقلابی حمایت ویژه کرد، گفت: هر گروه فرهنگی که به امام‌جمعه مراجعه و دارای برنامه خوبی باشد قطعاً حمایت خواهد شد و طول ۶ ماه از حضور در این شهرستان تلاش شد تا شناخت بیشتری از نقاط ضعف و قوت پیدا کنیم و از نظرات گروه‌های زیادی نیز استفاده شد.

نقوی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است تا ملت نسبت به آینده خود یا و ناامیدی پیدا کند، افزود: برخی مسؤولین متأسفانه باکارهای خود در پازل دشمن حرکت می‌کنند و مردم را ناامید می‌کنند و در شرایط حاضر مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند تا برای وضعیت فعلی اقتصاد کشور اقدام عاجل کند.

وی با بیان اینکه مردم از مجلس نوپای یازدهم انتظار دارد تا دولت را وادار به اقدام جهادی و کار کند، گفت: اگر امروز شاهد آسیب در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستیم باعث آن خودمان هستیم نه صرفاً اقدامات دشمن علیه ایران.

امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه دشمنان ایران رو به افول و فرتوت است، تصریح کرد: ملت ایران دارای نیروی جوان و قدرتمند است که چشم همه جهانیان به آنان دوخته‌شده و باید با اقدامات جهادی و با برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی حرکت رو به رشد را ادامه داد.

Share