رحمت الله حسن پور بر اثر کرونا درگذشت

رحمت‌الله حسن‌پور، از شاعران شناخته شده مازندرانی، دار فانی را وداع گفت. توجه به زبان مادری و حفظ آن از طریق شعر، از جمله ویژگی‌ آثار اوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحمت‌الله حسن‌پور، شاعر پیشکسوت مازندران بر اثر کرونا درگذشت.

ذبیح‌الله ذبیحی، شاعر اهل مازندران و از دوستان رحمت‌الله حسن‌پور با تایید این خبر به ایسنا گفت: آقای حسن‌پور حدود ساعت یک روز گذشته (پنجم مردادماه ۹۹) در بیمارستان ولیعصر قائمشهر بر اثر کرونا از دنیا رفت.

وی افزود: او در روزهای اخیر هم مصاحبه‌ای کرده بود و توصیه می‌کرد که افراد بهداشت را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

ذبیحی همچنین درباره زمان تشییع پیکر این شاعر بیان کرد: دیشب به من اعلام کردند که پیکر ایشان امروز تشییع می‌شود اما خواستند تا کسی در این مراسم حضور پیدا نکند.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد برای درگذشت رحمت‌الله حسن‌پور

در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:

«خبر درگذشت استاد پیشکسوت و چهره برجسته ادبیات فارسی مرحوم استاد رحمت‌الله حسن‌پور موجب تاثر شد.

آن مرحوم علاوه بر قلم فرسایی و خلق آثار ادبی، در عرصه مدیریت فرهنگی هم نام‌آور و تاثیرگذار بود و مردم فرهنگ‌دوست استان مازندران از سال‌های ریاست او بر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به نیکویی یاد می‌کنند.

اینجانب فقدان این انسان وارسته و فرهیخته را به مردم شریف مازندران به ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم»

رحمت الله حسن پور، شاعر، بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بود. او عنوان مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین شهرستان در کارنامه داشت.

زنده‌یاد حسن‌پور متولد زیرآب سوادکوه بود و در شعرهایش «تنهای سوادکوهی» تخلص می‌کرد.

Share