وداع با شاعر بلندآوازه گیلان

افق سیاه‌تر شد؛ بهمن صالحی در گذشت

بهمن صالحی شاعر بلندآوازه گیلان در سن ۸۲ سالگی زندگی خاکی را بدرود گفت اما فروغ شعرهایش همچنان روشنا بخش آسمان شعر و ادب خواهد ماند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهمن صالحی شاعر بلندآوازه گیلانی و خالق افق سیاه تر شد، دقایقی پیش در سن ۸۲ سالگی زندگی خاکی را بدرود گفت اما فروغ شعرهایش همچنان روشنا بخش آسمان شعر و ادب خواهد ماند.

بهمن صالحی شاعر پرآوازه گیلان متخلص  به ” صالح ” در سال ۱۳۱۶ در شهر رشت دیده به جهان گشود و امروز پس از گذر از یک دوره بیماری طولانی در بیمارستانی در کرج دار فانی را بدرود گفت.
بادپای خواهر زاده استاد صالحی در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: مراسم پاسداشت ،تشییع و خاکسپاری استاد در زادگاهش گیلان انجام می شود.
بهمن صالحی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود به پایان رساند و  از سال ۱۳۳۳ به شعر و شاعری پرداخت با تحقیق و مطالعه در شعر بزرگان هنرش جان گرفت؛ در آغاز شاعری، سبک باستان را برگزید و به غزلسرایی پرداخت و آثارش در مطبوعات گیلان و تهران به چاپ رسید.
صالحی پس از آشنایی با نیما یوشیج و شناختن مکتب فکری او به سرودن شعر نو روی آورد و در سال ۱۳۴۵ نخستین مجموعه اشعارش را به نام «افق سیاهتر» که در سبک نیمایی بود و یادگار این دوره از کار اوست منتشر کرد.
باد سرد شمال، کسوف طولانی، نخل سرخ، میراث عاشقان، با نور آب ، سمبولیسم عرفانی حافظ، تاریخ تغزل و … برخی از آثار اوست.
بهمن صالحی رفت اما میراثی ماندگار به بلندای شعر ،ادب و اخلاق برایمان بر جای نهاد بدان امید که میراث دارش باشیم.

Share