یادداشت/ علیرضا مویدی‌فر

دو سقوط در یک فصل؛ پاشازاده هرگز نتوانسته، تاثیری در فوتبال ایران برجای بگذارد

مهدی پاشازاده، ستاره میدان ملبورن، می‌تواند در کارنامه‌اش، به مربیگری در یک فصل مسابقات فوتبال ایران، در دو تیم متفاوت، اشاره کند که هردو سقوط کردند. شاید مسوولان تیم بی‌مسوول سپیدرود، علیرغم ادعاهای پرطمطراق‌شان مبنی بر شکایت از پاشازاده، هرگز این ماموریت و ادعای برحق را پیگیری نکنند.

علیرضا مویدی‌فر

از آمدنم، نبود گردون را سود
وز رفتن من، جاه و جلالش نفزود
از هیچ‌کسی نیز دو گوشم نشنود
کاین آمدن و رفتن من، بهر چه بود؟

هیچ‌کس، در این هنگام از شب، که شاهین شهرداری بوشهر، به لیگ یک سقوط کرده، بهتر از “پاشا”ی فوتبال ایران، نمیتواند این رباعی خیام کبیر را در نهان ذهنش بخواند و به پرسش نشسته در آن، پاسخ بگوید.

مهدی پاشازاده، در فوتبال جنجال دوست ایران، همیشه فرسنگ‌ها بیش از آنچه که واقعا هست، نمایش داده و حرف زده است. زبان بدن و نحوه سخن‌گفتن او، هرکسی را به این سمت و سو می‌برد که با یکی از بهترین و خاص‌ترین فوتبالی‌های ایران طرف است. اما در میدان عمل، او که تا همین چندماه پیش، گوشه نشین لیگ‌های پایین‌تر بود، تا به امروز، هرگز نتوانسته، تاثیری درخور و ماندگار از خود، در فوتبال ایران برجای بگذارد.

حالا با چنین پیشینه‌ای، کاش یک نفر پیدا شود و رودر رو از او بپرسد، بزرگوار! به سپیدرود آمدی تا به کدام هدف برسی؟ و سپیدرود نگون‌بخت را میان زمین و هوا رها کردی تا در شاهین بوشهر، کدام هدف والاتر را بجویی؟ آیا ایده‌های نامکشوف مربی‌گری‌ات در شاهین بهتر به‌بار می‌نشست؟ آیا پای چرک کف دست درمیان بود؟ یا سقوط با یک تیم لیگ برتری، شانی اجل بر سقوط با یک تیم لیگ یکی داشت؟

در شاهین میخواستی چه معجزه‌ای بکنی که در سپیدرود نمیشد؟ که اگر معجزه‌ای در کار بود، حالا مردمان خونگرم بوشهری، یک هفته مانده به پایان فصل، زانوی غم سقوط در بغل نمیگرفتند.

نمیگویم اگر در سپیدرود می‌ماندی، تیم فلک‌زده رشت و گیلان حتما در لیگ یک می‌ماند. که ماحصل رفتنت از سپیدرود، جایی دیگر، سرنوشتی جز سقوط نداشت. اما بد نبود، حالا که به هر دلیلی میخواستی ناغافل از رشت بروی، دست کم، جایی را آباد میکردی، در پس خرابه‌ای که پشت سرت باقی ماند.

حالا مهدی پاشازاده، ستاره میدان ملبورن، می‌تواند در کارنامه‌اش، به مربیگری در یک فصل مسابقات فوتبال ایران، در دو تیم متفاوت، اشاره کند که هردو سقوط کردند. شاید مسوولان تیم بی‌مسوول سپیدرود، علیرغم ادعاهای پرطمطراق‌شان مبنی بر شکایت از پاشازاده، هرگز این ماموریت و ادعای برحق را پیگیری نکنند. اما همینکه چنین رفتاری، از یک مربی، در حافظه تاریخی فوتبالمان حک شد، برای ما و خود جناب پاشازاده کافی باشد.

اینکه چرا آمد؟ چرا و چگونه رفت؟ و اساسا آمدنش بهر چه بود، جز سقوط؟

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share