فاصله ۲ متری را رعایت کنید

توصیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شالیکاران گیلان در برداشت برنج

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شالیکاران در ایام برداشت برنج برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی از سوی شالیکاران در ایام برداشت برنج برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

آبتین حیدرزاده افزود: هنگام درو محصول برنج به شیوه سنتی “دستی” به طور طبیعی امکان استفاده از ماسک خیلی محدود است بنابراین اگر افراد در این شرایط فاصله ۲ متری را رعایت کنند، می‌توانند به راحتی کار درو  را انجام دهند.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد افراد در طول مسیر تا مزرعه اگر از وسیله نقلیه استفاده می‌کنند که جمعی است حتما از ماسک استفاده کنند ضمن اینکه در هنگام صرف نهار و چای به هم نزدیک نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه دست ها باید به صورت مرتب با آب و صابون شسته شود، اضافه کرد: افراد هنگامی که احساس بیماری دارند، وارد فعالیت کشاورزی نشوند و در صورت برخورداری از علائمی از جمله ضعف و خستگی حتما به اولین خانه بهداشت و مراکز درمانی مراجعه کنند.

Share