رئیس پليس راه گیلان خبر داد:

بخشودگی توقیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان عمومی مسافربری

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان از بخشودگی توقیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان از بخشودگی توقیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری با اعلام این خبر گفت: دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی نقش مؤثری در کنترل صلاحیت و عملکرد رانندگان از حیث تامین ایمنی سفر و جلوگیری از ارتکاب تخلفات رانندگی و رعایت حقوق مسافران دارد.

این مقام انتظامی افزود: همچنین برابر دستورالعمل صدور دفترچه ثبت ساعت در صورت ارتکاب تخلفات مشمول اخذ و بایگانی از سوی رانندگان با توجه به میزان تعیین شده و به منظور ترغیب رانندگان به رعایت قوانین و مقررات رانندگی مقرر شده دفترچه ثبت ساعت رانندگان حمل و نقل عمومی مسافر به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم مسترد شود.

وی تصریح کرد: مساعدت در استرداد دفترچه ثبت ساعت صرفاً مشمول آن دسته از رانندگانی که دفترچه آنها قبل از ۱۲ مرداد ماه سال ۹۹ اخذ و بایگانی شده باشد ضمناً رانندگانی که دارای تخلف دستکاری سامانه سپهتن، تکرار در تخلفات حادثه‌ساز، تست مثبت اعتیاد، الکل و همچنین دستور مقام قضائی و مقصر در تصادف فوتی و جرحی باشند، مشمول این طرح نخواهند شد.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان گفت: مهلت ارائه تسهیلات ارائه شده به رانندگان و مالکان وسایل نقلیه عمومی مسافری تا ۲۰ مرداد ماه سال ۹۹ خواهد بود.

Share