مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گیلان مطرح کرد:

قتل رومینا حامل پیام مهمی برای مردم و مسئولین بود|رتبه ۱۶ رشت در زمینه سرانه فضای مطالعه

علی فتح‌الهی با اظهار تاسف از فاصله گرفتن بخشی از مردم جامعه از مطالعه و کتابخوانی این اتفاق را حاصل تصمیم گیری های اشتباه برخی مسئولین در دوره های مختلف عنوان کرد و اثرات مخرب عدم توجه به مقوله های فرهنگی را بسیار فجیع تر از مقوله‌های اقتصادی ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اظهار خوشحالی از حضور در شهرستان رشت و در جمع مردمانی که به کتابخوانی شهره هستندگفت: نگاه من به موضوع کتاب و کتابخوانی به هیچ وجه هزینه ای نبوده و توسعه کتابخوانی را نوعی سرمایه گذاری میدانم.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با همراهی زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی این اداره کل و مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت با حضور در فرمانداری رشت با علی فتح الهی، فرماندار و رئیس جدید انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

اتقاق بسیار وحشتناک قتل رومینا حامل پیام مهمی برای همه مردم و مسئولین بود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این دیدار که به منظور تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان رشت صورت پذیرفت ضمن ابراز امیدواری نسبت به انتخاب علی فتح الهی به عنوان فرماندار شهرستان رشت با اشاره به سابقه فرهنگی و حمایت های وی از امر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان های تالش و صومعه سرا، حضور فتح الهی در شهرستان رشت را مایه دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب این شهرستان دانست.

پریسا کرمی با اشاره به وضعیت سرانه فضای مطالعه در شهر رشت نسبت به سایر شهرهای گیلان رتبه ۱۶ استان را شایسته مردم کتاب خوان این شهر ندانست و گفت: علیرغم همه تلاش های ما و مسئولین شهرستانی فضای مطالعه کافی در اختیار دوستداران کتاب فراهم نشده اما بسیار امیدوار هستیم تا با اتمام و بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی رشت این فضا به طور چشمگیری افزایش یابد.

کرمی توسعه زیرساخت های فرهنگی خصوصا کتابخانه های عمومی را موجب رشد آگاهی های اجتماعی و کاهش معضلات در این بستر دانست و با یادآوری حادثه تلخ قتل رومینا در یکی از شهرستان های استان این اتقاق را بسیار وحشتناک و حامل پیام مهمی برای همه مردم و مسئولین عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرجا به توسعه فرهنگی و امر کتابخوانی توجه کافی شده نتایج مثبت و سازنده برای جامعه به همراه داشته است.

اثرات مخرب عدم توجه به مقوله‌های فرهنگی بسیار فجیع‌تر از مقوله‌های اقتصادی است

فرماندار شهرستان رشت نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از حضور در شهرستان رشت و در جمع مردمانی که به کتابخوانی شهره هستند با بیان اینکه نگاه من به موضوع کتاب و کتابخوانی به هیچ وجه هزینه‌ای نبوده و توسعه کتابخوانی را نوعی سرمایه گذاری می‌دانم گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که داعیه‌دار فرهنگی غنی در دنیا بوده و در بسیاری از علوم همواره حرفهای فراوانی برای گفتن داشته ایم.

علی فتح‌الهی با اظهار تاسف از فاصله گرفتن بخشی از مردم جامعه از مطالعه و کتابخوانی این اتفاق را حاصل تصمیم گیری های اشتباه برخی مسئولین در دوره های مختلف عنوان کرد و اثرات مخرب عدم توجه به مقوله های فرهنگی را بسیار فجیع تر از مقوله‌های اقتصادی ارزیابی کرد.

فتح‌الهی بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه ای و توسعه امر کتابخوانی را وظیفه ای مهم بر دوش همه مسئولین، متولیان این حوزه و دلسوزان حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: من و همه مسئولین شهری شهرستان رشت، در این مسیر همواره در کنار مجموعه کتابخانه های عمومی خواهیم بود.

Share