وزیر دفاع آمریکا خبر داد:

برای درگیری احتمالی با چین آماده می‌شویم | استقرار تجهیزات نظامی آمریکا برای مقابله با چین

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از استقرار تجهیزات نظامی کشورش در سراسر آسیا با هدف مقابله با چین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن در حال تجهیز و مستقر کردن نیروهای خود در سراسر آسیا با هدف داشتن آمادگی برای درگیری احتمالی با چین است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر افزود: این اظهارات اسپر در حکم رونمایی آمریکا از مولفه نظامی خود در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها با چین است.

وزیر دفاع آمریکا گفت که ارتش آمریکا به ارسال کشتی‌های جنگی به منطقه برای «مقابله با سیاست‌های توسعه‌طلبانه چین» ادامه خواهد داد.

وی گفت: «شاهد بوده‌ایم چینی‌ها تشکیلات نظامی‌شان را تقویت کرده‌اند و تهاجمی‌تر شده‌اند. آنها صدها موشک-اگر نگوییم هزار موشک- را به سمت تایوان هدف گرفته‌اند. شاهد آن بوده‌ایم که رئیس‌جمهور چین و حزب او صحبت‌ها در این خصوص را به سطح جدیدی ارتقا داده‌اند.»

حضور نیروی دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی چین به بهانه «آزادی ناوبری» معمولاً خشم پکن را به همراه دارد.

ادعای مالکیت چین بخش بزرگی از دریایی چین جنوبی را دربرمی‌گیرد؛ این در حالی است که مالکیت این مکان‌ها مورد ادعای کشورهای برونئی، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز است. بیشتر این مناطق در حال حاضر تحت کنترل دولت چین است.

تنش‌ها میان آمریکا و چین در ماه‌های گذشته، به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است.

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چین را به انتشار این ویروس متهم کرده‌اند. پکن ادعاهای آمریکا را رد کرده است.

Share