تنش‌زایی ترامپ ما را به جنگ ویرانگر در خاورمیانه نزدیک کرد

واکنش دو مقام آمریکایی به شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا

سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به ترور سردار سلیمانی به دستور رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت تنش‌زایی ترامپ ما را به جنگ ویرانگر در خاورمیانه نزدیک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا می‌گوید کنگره این کشور اجازه ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ارتش آمریکا نداده است.

شیف در توئیتر بعد از تکرار اتهامات بی‌اساس علیه سردار سلیمانی نوشت: «کنگره اجازه ترور او را نداد و مردم آمریکا جنگ با ایران نمی‌خواهند.»

شیف در ادامه نوشت: «اکنون باید همه گام‌های لازم را برای محافظت از نیروهایمان در برابر تشدیدِ ناگزیرِ تنش‌ها و مخاطرات برداریم.»

تنش‌زایی ترامپ ما را به جنگ ویرانگر در خاورمیانه نزدیک کرد

برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، گفت این اقدام ایالات متحده را به جنگ نزدیک‌تر کرد.

سندرز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «تنش‌زایی خطرناک ترامپ، ما را به جنگ ویرانگر دیگری در خاورمیانه نزدیکتر کرده است که می‌تواند به بهای جان‌های بی‌شمار و تریلیون‌ها دلار هزینه تمام شود».

وی با انتقاد از این دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای ترور سردار سلیمانی، ادامه داد: «ترامپ وعده داد جنگ‌های بی‌پایان را تمام می‌کند اما این اقدام ما را در مسیر [جنگ] دیگری قرار می‌دهد».

Share