فرماندار املش مطرح کرد؛

احداث پل کیازنیک به کندی پیش می‌رود|چماقستان بیشترین مشکل کم آبی کشاورزی را دارد

پل کیازنیک یکی از پل های مهم اقتصادی در شهرستان املش به شمار میرفت که با فرو ریختن آن مراودات و تردد مردم از لنگرود به املش، رانکوه و رودسر بسیار کم شده است و این پروژه به کندی پیش میرود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رنجبر فرماندار املش در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان املش با بیان اینکه بحران را باید قبل از اتفاق افتادن مدیریت کرد افزود: انتصاب به جا و شایسته جناب آقای مرادی را به عنوان مدیرکل بحران استانداری گیلان تبریک عرض میکنم و خوشحالیم که روحیه مطالبه گری در عرصه مدیریت بحران دارند.

وی افزود: کارهای عمرانی زیادی در شهرستان املش با اعتبارات خاص در دست اقدام است اما عدم توجه باعث کندی پروژه ها شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان املش در ادامه به برخی مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت و گفت: درطول چندسال اخیر سه تا از پل های اصلی شهرستان املش تخریب شدند که پل کیازنیک یکی از پل های مهم اقتصادی در شهرستان املش به شمار میرفت که با فرو ریختن آن مراودات و تردد مردم از لنگرود به املش، رانکوه و رودسر بسیار کم شده است و این پروژه به کندی پیش میرود.

رنجبر تصریح کرد: پل رانکوه و لردا سرا نیز در حال اجرایی شدن است.

وی همچنین از وجود چندین پل قدیمی و فرسوده که براثر بارندگی های اندک تخریب می شوند خبرداد و گفت:
۱۵میلیارد تومان اعتبار برای حوادث شهرستان املش در سه بخش لحاظ شده است که برای پل رانکوه ۸ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است و ۵میلیارد تومان اعتبار نیز برای نگهداری پلها لحاظ شده است.

رنجبر نیاول همچنین مشکل آب شرب شهرستان املش را از مهمترین اولویت ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه آب املش به تصفیه خانه طول لات است با کوچکترین بارندگی از مدار خارج می شود و قطعی آب درشهرستان املش به وجود می آید.

وی تصریح کرد: چندچاه شهرستان درم نطقه خرشتم و چماقستان تاسیس شده است و با وصل آب شرب به شرق دور این چاهها بلا استفاده مانده اند و نظرم این است که با احیاء این چاهها ظرفیت آبی شهرستان املش تقویت خواهد شد.

فرماندار املش همچنین به مشکل آب زراعی اشاره داشت و افزود: روستای چماقستان بیشترین مشکل کم آبی اراضی کشاورزی را دارد و انشاا…بتوانیم با حفر چاه عمیق که جزو مصوبات است و تعمیر و تجهیز پمپ آب مشکل اراضی کشاورزی مردم را حل کنیم.

وی از وجود ۸ سردهنه سنتی در شهرستان املش خبرداد و گفت: در فصل زراعی و با همکاری شهرداری ها و اداره آبیاری سه بار این سردهنه ها شن ریزی و کیسه گذاری انجام شده است اما متاسفانه فایده ای نداشت.

فرماندار املش در پایان عدم لایروبی رودخانه ها، مشکل سردهنه ها را از مشکلات عمده این شهرستان برشمرد و خواستار ساماندهی رودخانه ها و دیواره سازی های روستاهای جیرگوابر، جورگوابر و… شد.

گفتنی است از اهم مصوبات جلسه میتوان به حفر چاه آب و تمهیدات لازم جهت تامین آب شرب شهرستان توسط سازمان آب و فاضلاب استان، شروع عملیات ترمیم پلهای در حال تخریب، آغاز عملیات پل کشاورز و لرداسرای رانکوه، تسریع ساخت پل کیازنیک املش توسط اداره کل راهداری، پیگیری عملیات سردهنه های آب زراعی، حفر چاه عمیق روستای چمنستان، تسریع در فرایند دریافت سوخت کشاورزان و لایروبی و ساماندهی رودخانه کیارود املش توسط آب منطقه ای استان و تکمیل پروژه های حوادث مربوط به بنیاد مسکن اشاره کرد.

Share