در پی اظهارات استاندار اسبق گیلان؛

آقای سعادتی از کدام بودجه سخن می‎گویید؟ | حرف زدن مالیات ندارد اما…

درست است که حرف زدن مالیات ندارد اما و برخی هرچه بخواهند می‌گویند اما از یک نماینده مجلس که اتفاقا سابقه مدیریت در گیلان را نیز در کارنامه خود دارد انتظار می رود که ابتدا حرمت گذشته را نگاه دارد و بعد از آن نیز مدارک و مستندات اظهارات خود را نیز منتشر کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی سعادتی استاندار اسبق گیلان در دولت احمدی نژاد (۱۵ اسفند ۱۳۸۹ الی ۱۲ شهریور ۱۳۹۱) که به تازگی ردای نمایندگی مجلس را بر تن کرده و از حوزه انتخابیه بابل وارد بهارستان شده است مدعی شده که «از آستارا تا انزلی یک ردیف بودجه و از انزلی تا گلوگاه یک ردیف بودجه در نظر گرفته شد که آقای نوبخت به دلیل گیلانی بودن، ۸۰ درصد بودجه را به گیلان برده است» و به نوعی مانع از توسعه بابل و مازندران شده است!

نگارنده نخست معتقد است که در ابتدا نباید اظهارات نمایندگان مجلس یازدهم را فعلا جدی گرفت چونکه بیشتر آنها به دلیل بی‌تجربگی و حضور نخستین بار در مجلس فعلا در همان فضای انتخاباتی به سر برده و اصطلاحا هنوز جو زده هستند!

اما اظهارات آقای سعادتی اگر بی‌جواب بماند ممکن است این امر بر سایر نمایندگان نیز مشتبه شود که واقعا دکتر نوبخت به دلیل گیلانی بودن چنین کاری کرده و از حق سایر استانها زده تا همه بودجه به گیلان سرازیر شود!

آقای سعادتی در ابتدا باید بداند که کشور بی حساب و کتاب نیست که رئیس سازمان برنامه و بودجه هر کاری دلش خواست بکند.

ثانیا ردیف بودجه توسط نمایندگان مجلس مصوب می شود و اگر ایشان تمایل دارد عملکرد نماینده سابق بابل را زیرسوال ببرد بهتر است از روشهای دیگری استفاده کند.

ثالثا اگر طی این سالها به پروژه های عمرانی گیلان نگاه کوتاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که بزرگترین پروژه عمرانی همان خط آهن قزوین به رشت بوده که آنهم با چندسال تاخیر افتتاح شده و برای اینکه کریدور شمال به جنوب تحقق یابد و این خط ریلی اقتصادی شود باید به بندرکاسپین و آستارا نیز برسد!

رابعا اگر شخص نوبخت به عنوان تنها گیلانی حاضر در هرم سیاسی کشور چنین قدرتی دارد، پس ما گیلانی‎ها هم می‌توانیم ادعا کنیم که ۳ منطقه آزاد جدید مازندران توسط لاریجانی‌ها و مازندرانیهای حاضر در دولت ایجاد شده است!

خامسا در حالیکه گیلان با توجه به هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان تنها یک فرودگاه دارد، آقای سعادتی لطفا پاسخ بدهد که سه فرودگاه در شهرستان‎های ساری، رامسر و نوشهر را چه کسی ساخته است؟!

درست است که حرف زدن مالیات ندارد و برخی هرچه بخواهند می‌گویند اما از یک نماینده مجلس که اتفاقا سابقه مدیریت در گیلان را نیز در کارنامه خود دارد انتظار می رود که ابتدا حرمت گذشته را نگاه دارد و بعد از آن نیز مدارک و مستندات اظهارات خود را منتشر کند.

Share