نوبخت در نشست با سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتگران گیلان؛

شهر صنعتی رشت به خط ریلی متصل می‌شود| تلاش برای اتمام آزادراه رشت-قزوین تا پایان سال آینده

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت وصل شدن شهر صنعتی رشت به خط ریلی گفت: باید امکان جابجایی بار از شهر و شهرک صنعتی رشت توسط شبکه سراسری ریلی، در کوتاه ترین زمان اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتگران استان گیلان در شهر صنعتی رشت به تحریم ها و تنگناهای ایجاد شده از سوی دشمنان اشاره و اضافه کرد: برای عبور از این شرایط، دولت برخلاف رویکرد خود مجبور است در برخی مسائل بخش خصوصی ورود کند ولی لازم است توجه داشته باشید کارهایی که انجام می دهیم، به معنای این نیست که بخش خصوصی را قبول نداریم بلکه اقتضاء شرایط جنگ، اینچنین است.

وی ادامه داد: پیشتر بخش خصوصی برای صادرات غیر نفتی پیمانی نمی‌بست اما اکنون با توجه به وضعیت ایجاد شده در صادرات نفتی از بخش خصوصی می خواهیم ارز را داخل کشور بیاورد که این امر، دائمی نیست و این شیوه مواجهه با بخش خصوصی را خودمان قبول نداریم.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری دوران جنگ تحمیلی افزود: اکنون نیز در جنگ اقتصادی مجبوریم کارهایی انجام دهیم و با وجود اینکه مداخلات را به هیچ وجه قبول نداریم، اما چاره ای نداریم زیرا دولت در شرایط کنونی و مضایق ایجاد شده، مجبور به مداخله در برخی امور بخش خصوصی است.

دکتر نوبخت گفت: کارشناسان داخلی و خارجی که سیاست منعطفی دارند نیز ضرورت کمک مسئولان دولتی برای خارج شدن از این وضعیت را تایید می کنند.

وی با اشاره به موقعیت خوب کشور از لحاظ رونق اقتصادی و تمایل بسیاری از کشورها برای توسعه مناسبات با ایران اسلامی گفت: رئیس دولت آمریکا، همه قواعد و قوانین را بر هم زده و اکنون باید با توجه به شرایط، راهبرد اقتصاد مقاومتی را به خوبی در کشور عملیاتی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بر عهده گرفتن جانشینی رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان و یادآوری جلسه صبح امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، نشست با فعالان واحدهای تولیدی و صنعتگران را ادامه جلسه مربوط به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: گیلان را از لحاظ امور زیربنایی و زیرساختی در اولویت قرار دادیم و در همین راستا پروژه های بزرگی در حوزه حمل و نقل ریلی انجام شد و رشت به شبکه سراسری راه آهن پیوست.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت وصل شدن شهر صنعتی رشت به خط ریلی گفت: باید امکان جابجایی بار از شهر و شهرک صنعتی رشت توسط شبکه سراسری ریلی، در کوتاه ترین زمان اجرا شود ضمن آنکه ادامه مسیر ریلی قزوین – رشت به سمت انزلی و آستارا نیز اهمیت زیادی دارد و با تکمیل این مسیر، امکان صادرات و واردات از دو مسیر ریلی و آبی فراهم می شود.

وی به هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل شهرستان رودبار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود دشواری کار، مصمم هستیم تا پایان سال آینده، آزادراه رشت – قزوین به بهره برداری برسد و گره ترافیکی که سال ها مردم را با مشکل مواجه کرده، باز شود.

دکتر نوبخت در خاتمه سخنانش گفت: به جای پراکنده کردن اعتبارات، به دنبال این هستیم که اعتبارات برای پروژه هایی هزینه شوند که می توان آنها را تکمیل کرد و به بهره برداری رساند تا مردم بهره کافی را ببرند .

معاون رئیس جمهوری در حاشیه این نشست از سه شرکت تولیدی ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه، تولید فولاد و نیز تولید شمش فولاد ساده کربنی و آلیاژی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

Share