وزیر کشور خبر داد؛

۶ استان کشور در شرایط خاص قرار دارد|توجه مردم نسبت به کرونا ۷۰ درصد کاهش یافت

وزیر کشور گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در بعضی مناطق، شهرها و مشاغل و حوزه‌های فعالیتی ما، مراعات مردم بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته که این برای آنان واقعا خطرناک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه در حاشیه نشست کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، ‌افزود: مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت، زندگی و سلامت ایجاد می‌کنیم و اگر فقط به موضوع سلامت توجه کنیم نباید این بازگشایی‌ها انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم باید درباره بیماری و ابراز نگرانی دوستان وزارت بهداشت در رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی اطلاع داشته باشند. چون نخستین رکن هر تصمیمی که در ستاد گرفته و اجرا می‌شود این است که بازفعالیت و بازگشایی‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌ها همراه باشد.

وی درباره میزان مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا گفت: میزان مبتلایان و فوتی های ما متاسفانه افزایش یافته است. پیشتر روزی ۳۰ تا ۳۴ فوتی داشتیم اما دوباره به عدد ۶۵ تا ۷۰ رسیده ایم که این یک دغدغه برای ما است و البته در کنار افزایش میزان مبتلایان، تجربه، امکانات و تجهیزت خیلی خوب شده و مراقبت‌های ما بسیار افزایش یافت. باز همه این‌ها مستلزم رعایت شرایط توسط مردم است.

۶ استان کشور در شرایط خاص قرار دارد

رحمانی‌فضلی با تاکید براینکه باید در جریان زندگی مردم درپی یک نقطه تعادلی هستیم، اظهار کرد: ستون این نقطه تعادل مردم و رعایت پروتکل‌ها هستند؛ در این جلسه تصمیم گرفتیم در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌ها، از همه ظرفیت‌های قانونی مصوب ستاد با مواردی که رعایت نکنند، برخورد قانونی شود و اگر پاساژی رعایت نکند ما آن را بعد از تذکر خواهیم بست.

وزیر کشور  با اشاره به اینکه اگر فعالیتی، نهادی و مسجدی رعایت نکند اول تذکر و بعد حتماً محدودیت مجدد ایجاد می‌شود که باید رعایت کنند، گفت: ۶ استان شرایط خاص دارد و طبق گفته دوستان وزارت بهداشت علت روند افزایش مبتلایان به خاطر افزایش تست و غربالگری است که از نظر کارشناسان خوب است، زیرا وقتی شناسایی زود باشد امکان مراقبت درمان هم افزایش می‌یابد.

Share