بحث مالیاتی باید سیستم محور شود

پیشنهاد جنجالی احمد دنیامالی؛ از سپرده‌های بانکی مالیات دریافت شود!

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: اولویت وزارت اقتصاد باید ساماندهی امور مالیاتی باشد، دولت عمدتا از حقوق‌بگیران به صورت منظم مالیات را دریافت می‌کند اما سیستم مالیاتی ممیز محور فاقد کارایی لازم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس، با اشاره به اینکه اولویت وزارت اقتصاد و امور دارایی باید ساماندهی امور مالیاتی باشد، گفت: دولت عمدتا از حقوق‌بگیران به صورت منظم مالیات را دریافت می‌کند اما سیستم مالیاتی که ممیز محور باشد، فاقد کارایی لازم است.

وی ادامه داد: بحث مالیاتی باید سیستم محور شود و دولت به دنبال افرادی با درآمد سالیانه چند هزار میلیاردی باشد. فرار مالیاتی مختص کارمند و کارگر نیست بلکه برخی از افرادی که درآمدهای کلان دارند این اقدام را انجام می‌دهند.

دنیا مالی با بیان اینکه سیستم مالیات بر دارایی‌ها و مجموعه درآمدها باید در کشور نهایی شود، اظهار کرد: در کشورهای دنیا از پول‌های گذاشته شده در بانک هم مالیات دریافت می‌شود تا از دپوی پول در بانک جلوگیری شود و به سمت سرمایه گذاری رود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تاکید کرد: دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی موجب می‌شود، سرمایه به سمت تسهیلات مختص به سرمایه‌گذاری با مالیات کمتر هدایت شود.

وی تصریح کرد: کشورهای موفق دنیا سیستم مالیاتی را با جذب نیروی انسانی لحاظ کرده و در ازای استخدام یک فرد در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها معافیت مالیاتی قرار داده است بنابراین جامعه بیشتر به سوی سرمایه‌گذاری و تولید پیش می‌رود.

Share