رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود خبر داد؛

خاک گرانبهای تالاب کیاکلایه لنگرود مورد طمع سودجویان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: خاک گرانبهای تالاب کیاکلایه موجب شده است که سودجویان طمع تخریب این اکوسیستم ارزشمند را در سربپروانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، امین نجات گفت: تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود یکی از تالاب های مهم کشور است و از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خاک این تالاب گران قیمت است و سودجویان طمع فروش آن در سر می‌پروانند، افزود: خاک این تالاب معمولا به گلخانه‌ها فروخته می شود و برای جلوگیری از این کار گشت زنی‌ها را دو برابر کرده‌ایم.

نجات ادامه داد: برداشت خاک این تالاب زیستگاه پرندگان مهاجر و بومی و دیگر گونه های جانوری را با خطر جدی مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: اخیرا مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود طی گشت های کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت، یک دستگاه بیل مکانیکی را که در حال تخریب تالاب کیاکلایه بود توقیف کردند.

نجات با اشاره به همکاری یگان حفاظت راه و شهرسازی و مامورین نیروی انتظامی کومله در توقیف این بیل مکانیکی گفت: هر گونه تخریب، خاک برداری و تصرف در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مستند به ماده ۶٩٠ قانون مجازات اسلامی و قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور جرم محسوب می شود و ماموران یگان حفاظت محیط زیست بر اساس وظیفه قانونی خود از تخریب عرصه های طبیعی جلوگیری می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: پرونده مسبب و مباشر این تخلف به مرجع قضایی این شهرستان ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم از این پس هیچ بیل مکانیکی بدون مجوز و همانگی اداره محیط زیست شهرستان حتی محدوده به این تالاب وارد نشود.

Share