با کسب تعداد وکلای انتخاباتی مورد نیاز؛

«جو بایدن» رسماً نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا شد

«جو بایدن» با کسب تعداد وکلای مورد نیاز برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، رسماً بعنوان نامزد حزب خود معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «جو بایدن» با کسب تعداد وکلای انتخاباتی مورد نیاز برای کسب نمایندگی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، رسماً نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودش شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعه شب به وقت محلی، نامزدی بایدن بعنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای ورود به رقابت‌ با «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کرد.

جو بایدن، معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «رقابت در کنار با استعدادترین گروه از نامزدهایی که حزب‌ دموکرات تاکنون در میدان رقابت داشته است، افتخاری برای من محسوب می‌شود و من مفتخرم که اعلام کنم که ما بعنوان یک حزب متحد، در این انتخابات عمومی وارد می‌شویم».

گرچه ماههاست که بایدن بعنوان نامزد پیش‌فرض دموکرات‌ها برای ورود به رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بوده است اما پیروزی روز سه‌شنبه وی در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالات سراسر آمریکا به وی کمک کرد تا یکهزار و ۹۹۱ وکیل انتخاباتی برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات‌ها را تضمین کند.

Share