فرماندار رشت تاکید کرد

تعریض راه اصلی خمام به خشکبیجار و لشت نشاء یکی از اولویت های اصلی است

فرماندار رشت با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است، افزود: بهره گیری از ظرفیت و پیگیری نمایندگان شهرستان در این مسیر بسیار کارگشا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرشمس مومنی زاده در جلسه “کارگروه پیگیری پروژه های عمرانی شهرستان رشت” که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی این شهرستان در محل فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه استان گیلان دارای ظاهری غنی و باطنی فقیر در برخورداری از شاخص ها است، افزود: علی رغم تلاش کلیه دستگاه های اجرایی در دوران پس از انقلاب، گیلان هنوز به جایگاه واقعی خویش در این خصوص نرسیده و این موضوع تلاش و جدیت بیشتر تمامی مسئولین امر را می طلبد.

 مومنی زاده، استفاده از ظرفیت های ملی نمایندگان مجلس در ارتباط با تامین نیازمندی های مردم و رفع مشکلات آنان را بسیار تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: همچنین در پیشبرد طرح های ملی، نمایندگان مجلس می توانند در خصوص تامین منابع و رفع مشکلات مالی و اعتباری که دستگاههای زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند، بسیار کارگشا باشند.

فرماندار رشت با بیان اینکه فلسفه ی وجودی همه ما خدمت به مردم است، افزود: در این مسیر باید از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود به درستی بهره بگیریم و در راستای خدمت به مردم و انجام وظایف همراهی و همکاری داشته باشیم.

مومنی زاده با اشاره به اجرای پروژه تعریض راه اصلی خمام به خشکبیجار و لشت نشاء گفت: این مسیر از جمله مسیرهای پرتصادف شهرستان بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت پذیرفته و تخصیص اعتبار، هم اکنون به عنوان یکی از اولویت های اصلی شهرستان در حال اجرایی شدن است.

وی اجرای پروژه راه سنگر به سیاهکل، رشت به جیرده، امام زاده هاشم به آقا سید شریف و کمربندی شهر سنگر را  از دیگر پروژه های مهم شهرستان در حوزه راه دانست و تاکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات شهرستانی و استانی، اجرایی شدن این پروژه ها در گرو تامین و تخصیص اعتبارات ملی و پیگیری نمایندگان محترم در این راستا است.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم اجرای پروژه پل زیباکنار، اظهار داشت: در شرایط کنونی پل زیبا کنار مشکلات زیادی را برای مردم و مسافران ایجاد کرده است که امیدواریم با مشارکت منطقه آزاد و فرمانداری در اسرع وقت شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم.

مومنی زاده بهره برداری اصولی از معادن شن و ماسه را از دیگر دغدغه های مهم شهرستان  عنوان کرد و افزود: در استفاده از مصالح باید دستگاه های اجرایی و روستاهایی که در نزدیکی معادن قرار دارند در اولویت قرار بگیرند.

فرماندار شهرستان رشت، با اشاره به غرق شدن ۴ نفر از افراد بومی در رودخانه سپیدرود طی چند هفته اخیر، اظهار داشت: در این خصوص باید اقدامات پیشگیرانه ای چون فنس کشی و نصب تابلوهای هشداردهنده، صورت پذیرفته و بخشداران و دهیاران نیز به عنوان مدیران محلی از هیچ کوششی در این خصوص مضایقه ننمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه حفظ جان مردم و شهروندان بسیار حائز اهمیت است، هر گونه اهمال در پیشگیری از وقوع حوادثی این چنینی به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود.

گفتنی است جلسات کارگروه پیگیری پروژه های عمرانی شهرستان رشت با حضور آقایان کوچکی نژاد، آقازاده و احمدی و به ریاست فرماندار رشت، هر ۱۵ روز یک بار در فرمانداری رشت برگزار می شود.

Share