بازدید مدیرعامل سازمان آب منطقه ای از شهرستان فومن؛

۸ سردهنه شهرستان فومن نیازمند بازسازی هستند| لزوم رفع تصرف اراضی اشغالی حریم رودخانه‎ها

محسنی با بیان اینکه ۸ سردهنه دچار مشکل هستند و هنوز آبگذاری نشده اند، تاکید کرد: این موارد نیازمند رسیدگی فوری و تدبیری جهت رفع نگرانی های کشاورزان شهرستان فومن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به دنبال انتقاد محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن در جلسه شورای کشاورزی شهرستان از عملکرد امور آب فومنات درخصوص تأخیر در ساخت سردهنه‌ها و انهار کشاورزی، صبح امروز وحید خرمی مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان گیلان با فرماندار این شهرستان دیدار کرد.
در این دیدار که در آستانه آغاز فصل کشاورزی برگزار شد، فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه از ۳۷ سردهنه موجود در شهرستان، ۸ سردهنه دچار مشکل هستند و هنوز آبگذاری نشده اند، تاکید کرد: این موارد نیازمند رسیدگی فوری و تدبیری جهت رفع نگرانی های کشاورزان شهرستان فومن است.
وی ضمن اشاره به برگزاری دو جلسه اصلی و یک جلسه فرعی شورای کشاورزی افزود: بخشداران در فواصل دو هفته ای اقدام به برگزاری این جلسات در سطح بخش می کنند.
فرماندار شهرستان فومن با اشاره به وجود چند محدوده بحرانی در شهرستان گفت: این نقاط به دلیل شکستگی، فاقد آب بوده و کشاورزان مناطق پیرامون را با مشکل مواجه کرده است.
محسنی با اشاره به کمبود ماشین آلات و نقش مهم آن در تسریع اجرای پروژه‌ها و عملیات های در حال انجام در شهرستان، خواستار تجهیز سریع جهت رفع مشکلات مردم شد.
خرمی مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان در این ملاقات ضمن اشاره به مشکلات حوزه مهندسی رودخانه، بر لزوم حفاظت از حرائم و بستر رودخانه ها تأکید کرد و گفت: راهکار عملی برای رفع مشکلات آب رسانی و سردهنه ها، معرفی نقاط بحرانی و دریافت برآورد مشاور و فازبندی عملیات است.

بازدید فرماندار شهرستان و مدیرعامل سازمان آب منطقه ای از سردهنه های شهرستان فومن

محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن به همراه وحید خرمی مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان گیلان به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات کشاورزان، از چند نقطه از شهرستان در روستاهای رودبارچیره، سیدسرا، دارباغ، کلرم، زیده و شیرتر بازدید کردند.
فرماندار فومن با تأکید بر این که این بازدید میدانی به منظور رفع مشکلات سردهنه ها و رسیدگی به مطالبات کشاورزان شهرستان انجام می شود، افزود: به موجب این بازدید مقرر گردیده که سردهنه آب رسانی روستاهای رودبارچیره، سیدسرا، دارباغ، کلرم، زیده و شیرتر در فصل زراعی پیش رو مرمت و بازسازی موقت شود و اداره امور آب فومنات با هماهنگی مشاور مورد تأیید در اسرع وقت نسبت به تهیه نقشه و مشخصات اجرایی کف بند محدوده سردهنه های مذکور جهت ابلاغ به پیمانکار مربوطه اقدام نمایند.
محسنی پس از بازدید از سردهنه محدوده پل نئوپان در روستای زیده اظهار کرد: پس از اخذ نظر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، امور آب ضمن عقد قرارداد با پیمانکار مورد تأیید در قالب شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها، نسبت به بازسازی سردهنه مذکور اقدام خواهد نمود.
همچنین به موجب این بازدید تصمیم گرفته شد آب منطقه ای نسبت به تأمین لوله های مورد نیاز جهت عملیات آب رسانی اقدام نمایند.
خرمی در بازدید از روستای سیدسرا، ضمن بیان این که سردهنه این روستا موجب تأمین آب کشاورزی ۹ روستا می شود، دستور داد ضمن بازسازی و ترمیم موقت بخشی از سردهنه بتنی این روستا، اقدامات بعدی جهت بازسازی دائمی و تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق کمیته برنامه ریزی و اعتبارات استانی انجام گیرد.
محسنی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم رفع تصرف اراضی اشغالی در حریم بستر رودخانه ها توسط برخی افراد، اداره امور آب فومنات را مکلف به پیگیری قانونی هرچه سریع تر این گونه تصرفات کرد.
وی در انتها تأکید کرد: درخصوص تهیه ملزومات جهت آبگذاری سردهنه روستای شیرتر بررسی های لازم انجام گیرد و ضمن انجام عملیات کارشناسی توسط امور آب فومنات، به منظور تجهیز و تهیه کالا، پیگیری های بعدی در استان انجام شود.

Share