شهردار پره سر خبر داد؛

۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به طرح گردشگری پره‎سر اختصاص یافت

شهردار پره سر گفت: در مرحله اول مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار بصورت وام برای طرح اقتصادی گردشگری شهر اخذ و بخشی از مصالح مورد نیاز جهت احداث آن خریداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرام شهابی اظهار داشت: برای شکوفایی و زیباسازی شهر پره سر همراه با زیبایی های اقتصاد محور از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم کرد و و در همین راستا فاز اولیه طرح موسوم به تجاری و گردشگری و بازار را در مجاورت ساختمان شهرداری پره سر، بزودی آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: نهر آب روباز و مخاطره آمیز مجاور شهرداری سر پوشیده شد و اکنون مردم از این مکان بعنوان پیاده رو و فضای نشیمن استفاده می کنند.

شهردار پره سر با اشاره به مزایای اجرای این طرح تجاری، اقتصادی و گردشگری گفت: اجرای این طرح مهم، فاز های بازار روز و شهری را به هم متصل می سازد و برای این طرح مهم یک برج به ارتفاع ۳۲ متر دیده شده است که مردم با رفتن به بالای آن، زیبایی ها و چشم انداز های منطقه را با استفاده از دوربین های نصب شده در بالای این مکان، مشاهده خواهند کرد.

شهابی همچنین گفت: در آینده ای نزدیک اقدام به ایجاد یک سردرب بسیار زیبا برای ساختمان شهرداری خواهیم کرد و این طرح دارای نمادی از زیبایی های منطقه می باشد.

شهردار پره سر در ادامه در خصوص تعطیلی طرح ساحلی این شهر که در هفته دولت سال ۱۳۹۲ بطور رسمی افتتاح ولی بصورت متروکه رها شد گفت: تعطیلی این مجتمع ساحلی واقع در منطقه ساحلی سیمبرخاله دلایل حقوقی و متعدد دارد.

شهابی بیان کرد: زمین این طرح طبق ماده ۳ واگذاری اراضی ملی در اختیار شهرداری قرار داده شده ولی متأسفانه طی آن ایام، شهرداری هیچ قراردادی با منابع طبیعی نداشته و فقط زمین موصوف از منابع طبیعی تحویل گرفته شده است.

ایشان افزود: این زمین به مساحت بیش از ۱۰ هکتار می باشد که تا کنون اقداماتی نیز طی سنوات گذشته در آن صورت گرفته است، ولی سرمایه گذار هم بخاطر عدم وجود قرار داد بین شهرداری و منابع طبیعی از هر گونه هزینه و سرمایه گذاری در این محل امتناع می کند.

وی بیان کرد: با پیگیری های زیاد در سال ۹۸ قرارداد بین شهرداری پره سر و منابع طبیعی منعقد شد و در مفاد آن ذکر شده که این قرار داد به مدت ۱۰ سال می باشد و برای سه دوره ۱۰ ساله قابل تمدید است و به شهرداری وگذار شده است.

شهردار پره سر در خصوص تعیین تکلیف مجتمع طرح ساحلی این شهرداری افزود: در راستای پیگری اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر برای واگذاری این طرح به سرمایه گذار، کمیته تطبیق، ایراداتی به این طرح گرفته که تاکنون این نقیصه برطرف نشده است و از طرفی با شیوع بیماری کرونا، دنبال عادی شدن شرایط هستیم تا مجددا این کار را دنبال کنیم.

شهابی همچنین در خصوص سرنوشت واگذاری زمین نهالستان منابع طبیعی موجود در مرکز این شهر به شهرداری گفت: وجود یک نهالستان بزرگ منابع طبیعی در مرکز شهر، برای مدیریت شهری مشکل آفرین است و طبق قانون زمین های عمومی داخل شهر باید به شهرداری واگذار شوند.

شهردار پره سر با انتقاد شدید از عدم همکاری لازم در واگذاری این نهالستان به شهرداری جهت استفاده عموم مردم گفت: چنین فضای زیبایی با بهانه نهالستان بودن تا کنون به شهرداری واگذار نشده و این درحالی است که بخش اعظم این مجموعه فاقد هرگونه نهال و کشت و کار بوده.

وی بیان کرد: چندین هکتار زمین در مرکز شهر تحت عنوان نهالستان و استفاده ۲ الی ۳ نفر کارمند از آن به بهانه حفاظت نمی تواند توجیه پذیر باشد و اگر چنین فضایی متعلق به مردم است پس حداقل اجازه دهند یک روز در هفته، مردم حق ورود به داخل این محوطه زیبا را داشته باشند و از فضای طبیعی آن استفاده کنند و شهرداری هم آمادگی لازم جهت مبلمان شهری و ایجاد فضای شاداب در آن را دارد.

شهردار پره سر همچنین با اشاره به مشکلات و مزاحمت های ناشی از این نهالستان عظیم در مرکز شهر برای عمران و توسعه شهری و ارائه خدمات به شهروندان گفت: خیابان های شهید نوربخش و شهید جلالوند در مجاورت این نهالستان واقع شده اند که برای توسعه آن و پیاده رو سازی نیاز است تا این نهالستان عقب نشینی کافی و لازم را داشته باشد تا بتوانیم جدول گذاری را در این مسیر آغاز کنیم، ولی متأسفانه علیرغم دستور فرماندار محترم و پیگیری های مداوم شهرداری، تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

شهردار پره سر در ادامه با اشاره به وجود فضای تبلیغاتی و استند های غیرقانونی در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: پیگیری های زیادی در این راستا از سوی شهرداری بعمل آمده تا واگذاری این فرصت شغلی از مسیر قانونی صورت گیرد و موضوع از طریق مراجع قضایی و بازرسی استان دنبال شد و در نهایت بازرسی استان حکم بر ابطال قرار داد قبلی داده است ولی هنوز مرجع قضایی حکم را صادر نمی کند و شهرداری هم در این راستا هیچ درآمدی ندارد.

وی درباره شهرک شفارود پره سر نیز گفت: از آنجائیکه واگذاری زمین های این شهرک از سوی یک مجموعه کارگری برای قشر زحمتکش جامعه کارگری صورت گرفته و طی دهه های اخیر به شهر الحاق شده است نیاز به کمک و همکاری همه مردم و مسئولان استان و کشوری می باشد تا مشکلات و موانع موجود در آن برطرف شود.

شهابی افزود: تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای زیر سازی و آسفالت و اجرای طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی و ساخت سرویس بهداشتی در شهرک شفارود هزینه شده است و این کافی نیست و همیشه در مواقع بارندگی و جاری شدن سیلاب های فصلی، ساکنان این منطقه در معرض تهدید هستند که موضوع را بصورت کتبی با نقشه فنی، به ستاد مدیریت بحران ارسال و متوجه وضعیت این شهرک کرده ایم.

شهردار پره سر گفت: برای رفع مشکلات موجود در سطح شهرک شفارود، تا کنون از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ام و حتی موضوع بصورت کتبی به معاون محترم رئیس جمهور، جناب آقای دکتر نوبخت نیز منعکس شده است و در این راستا نیاز مبرم به مبلغ ۱ میلیارد تومان بودجه می باشد و از هم اکنون باید چاره اندیشی کنیم تا در چند ماه آینده گرفتار حوادث و سیلاب های ویرانگر نشویم.

شهابی با اشاره به سکونت اقشار کارگری در این شهرک گفت: از آنجائیکه ساکنان این شهرک از نیرو های زحمتکش کارگری جامعه هستند، از بنیاد مستضعفان کشور و در رأس این نهاد انقلابی جناب مهندس پرویز فتاح درخواست داریم تا ضمن ورود به این موضوع، برای عمران و آبادانی آن دست ما را بگیرند.

شهردار پره سر در ادامه ضمن اشاره به مرمت و بازسازی خیابان های شهرک شفارود گفت: از همه مسئولان خصوصاً معاون پیشگیری دستگاه قضایی استان گیلان جناب دکتر آقایی درخواست کمک و استمداد دارم تا برای تأمین مصالح و رفع نیازمندی های لازم، دست ما را بگیرن دو در این راستا نیاز مبرم به یک معدن جهت تأمین مصالح هستیم ولی تاکنون از سوی منابع طبیعی همکاری لازم با شهرداری در این زمینه صورت نگرفته است.

شهابی در ادامه ضمن اشاره به موضوع ورودی شهر از سمت تالش گفت: فضای ورودی شهر و تداخل آن با جاده کنار گذر از سمت تالش، شباهت زیادی به میدان دارد ولی عملا هیچ اقدامی در آن صورت نگرفته است و در این راستا مصوبه ای نیز اخذ کرده ایم تا مسکن و شهرسازی، این فضا را در اختیار شهرداری پره سر قرار دهد و تبدیل به میدان شود و طبق رایزنی با شورای اسلامی قرار بر این است که میدان طبیعت نام گذاری شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت ایستگاه آتش نشانی در این شهر گفت: از روزی که توفیق خدمت در شهرداری پیدا کردم موضوع ساختمان آتش نشانی را پیگیری کردم و امروز این ساختمان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این پروژه مهم نیاز به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار می باشد و با تحقق این میزان بودجه درخواستی، امیدوارم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهابی در بخش دیگری از صحبت های خود و با اشاره به همراهی نیروهای شهرداری در همه حوادث با مردم گفت: شهر پره سر با ۵۰ روستای اطراف آن، تنها یک دستگاه ماشین آتش نشانی دارد و با همین یک دستگاه به تمامی این مناطق در همه حوادث از قبیل آتش سوزی های جنگل و غیره خدمات ارائه می کند و جا دارد تا برای تهیه حداقل یک دستگاه دیگر نیز مساعدت لازم بعمل آید.

Share