سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا:

کرونا ساخت بشر نیست، از نظر ژنتیکی هم دستکاری نشده است

بنا به اعلام سازمان های اطلاعاتی آمریکا بررسی ها برای تعیین اینکه منشاء شیوع نوع جدید ویروس کرونا تماس با حیوانات یا حادثه ای در آزمایشگاه شهر ووهان در چین بوده است ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سازمان های اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که نتیجه بررسی آنها نشان می دهد که ویروس جدید کرونا ساخت بشر نیست و از نظر ژنتیکی نیز دستکاری نشده است.

با این حال آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده تاکید کرده اند که همچنان در حال بررسی منشاء بیماری همه گیر «کووید ۱۹» هستند. بنا به اعلام سازمان های اطلاعاتی آمریکا بررسی ها برای تعیین اینکه منشاء شیوع نوع جدید ویروس کرونا تماس با حیوانات یا حادثه ای در آزمایشگاه شهر ووهان در چین بوده است ادامه دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این به احتمال نقش آفرینی آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان در شیوع ویروس جدید کرونا اشاره کرده بودند. یک هیات دیپلماتیک و پژوهشی ایالات متحده پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از بازدید از آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان نسبت به «ضعف امنیتی آزمایشگاه ویروس های کرونا» هشدار داده بودند.

دولت چین چند هفته پیش محدودیت هایی را برای انتشار نتیجه تحقیقات درباره منشاء ویروس جدید کرونا وضع کرده بود.

بسیاری از دانشمندان بر این باور هستند که منشاء شیوع این ویروس خفاش ها هستند اما انتقال اولیه آن به انسان به واسطه یک حیوان دیگر صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این ادعا کرده بود که نوع جدید ویروس کرونا اولین بار در آمریکا ظهور کرده و ارتش ایالات متحده عامل انتقال آن به چین بوده است.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در کشورهای مختلف جهان از ۲۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که تاکنون نتیجه تست کرونای بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر مثبت اعلام شده است.

Share