شهردار لاهیجان خبرداد:

پروژه ساماندهی رودخانه‎های شهر لاهیجان توسط شهرداری اجرا می‌شود

مسعود کاظمی شهردار لاهیجان از اجرای پروژه ساماندهی بستر و حریم رودخانه ها و مسیل های شهر لاهیجان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مسعود کاظمی در جلسه بررسی اجرای این پروژه که با حضور مدیرعامل آب منطقه ای گیلان و مدیران و کارشناسان شهرداری و مشاوران طرح در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد، افزود: توجه به اجرای پروژه های زیست محیطی و زیرساخت های شهر لاهیجان از اولویت های شهرداری لاهیجان می باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری لاهیجان از نخستین شهرداری های استان گیلان است که با اجرای کار زیربنایی تلاش کرد تا مشکل شیرابه محل دفن زباله با کمترین هزینه حل شده و مشکلی دیگر به نام شیرابه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری لاهیجان به منظور سرعت بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کار کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی به صورت همزمان برگزار می شود، گفت: به زودی کار کلنگ زنی و اجرای ساماندهی دفن بهداشتی و جلوگیری از رانش زباله به منظور حفظ جنگل های هیرکانی در محل دفن زباله لاهیجان اجرا خواهد شد.
کاظمی گفت: طول مسیر رودخانه و انهار مورد مطالعه مشاور در حدود ۱۵ کیلومتر می باشد و ساماندهی رودخانه شهر لاهیجان علاوه بر اصلاح و بهسازی نقاط حادثه خیز و بحرانی باعث افزایش جاذبه های گردشگری شهر لاهیجان خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه در کنار کار علمی و استفاده از نظرات تجربی از اطلاعات کارشناسی مجموعه آب منطقه ای استان برای بهبود اجرای عملیات و تسریع در کار استفاده خواهیم کرد.

شهردار لاهیجان گفت: افتخار ما این است که در دولت تدبیر و امید برای اجرای این پروژه از محل سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان و میزبانی در شهر لاهیجان در سال ۹۷ تاکنون مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

کاظمی افزود: هدف ما این است که رودخانه های شهر لاهیجان که دارای پتانسل فرهنگی و گردشگری و محیط زیستی می باشد را صیانت و احیاء کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری لاهیجان با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره به اجرای پروژه های زیرساختی پرداخت که تا سالها برای این شهر ماندگار خواهد بود که از آن جمله می توان به حل مشکل چند دهه اخیر محل دفن زباله برای احداث تصفیه خانه شیرابه، ساماندهی و دفن بهداشتی زباله، ممیزی املاک شهر پس از چند دهه و بازگرداندن جزیره استخر به شهروندان اشاره کرد.

وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه شهرداری لاهیجان از جمله شهرداری های پیشتاز برای ساماندهی رودخانه های شهری می باشد، گفت: لاهیجان از جمله شهرهای خوب بدون آلاینده های زیست محیطی بوده و مدیریت شهری لاهیجان به جد پیگیر ساماندهی رودخانه های شهر می باشد.

وی افزود: آب منطقه ای گیلان آماده همکاری بررسی طرح و اجرای پروژه ساماندهی رودخانه های شهر لاهیجان می باشد.

در ادامه این جلسه مشاور طرح، مطالعات خود در مورد مرحله نخست ساماندهی رودخانه های شهر لاهیجان را ارائه کرد.

Share