فرمانده ناوگان شمال نداجا تأکید کرد:

مراکز درمانی نیروی دریایی ارتش برای مبارزه با کرونا در کنار کادر درمان گیلان است

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا گفت: شیوع ویروس کرونا در گیلان ما را ملزم به انجام اقدامات‌ پیشگیرانه کرد و نیروی دریایی ارتش با ارائه خدمات درمانی برای مبارزه با کرونا در کنار کادر درمان گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، امیر دریادار دوم سیدعبدالوهاب طاهری در حاشیه افتتاح مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) نداجا در بندرانزلی اظهار داشت: در ایام مساعدت‌‌های جامعی در راستای کنترل این ویروس کرونا انجام شد و اقدامات و تلاش‌هایی که در راستای قرارگاه پدافند زیستی توسط ناوگان شمال در سطح استان و بندرانزلی انجام شد بر هیچ کس پوشیده نیست.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا افزود: شیوع ویروس کرونا در گیلان ما را ملزم به انجام اقدامات‌ پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری کرد و در این مسیر عمده نفراتی از نیروی دریایی ارتش و پیشکسوتان دفاع مقدس که در ۸ سال جنگ تحمیلی نقش‌آفرین بودند نیز همکاری‌های بسیار داشتند و ما همواره خود را خدمتگزاران این مردم می‌دانیم.

وی با اشاره به آغاز پروژه مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) نداجا در بندرانزلی از سال ۹۲ اظهار داشت: این پروژه با وجود محدودیت‌های مختلف احداث شد و تا این مرحله رسید و امیدواریم که در این مرکز درمانی خدمات قابل قبولی به مردم بندرانزلی ارائه دهیم.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا با اشاره به فعالیت مرکز درمانی نداجا در بندرانزلی‌ در راستای خدمات‌دهی به اقشار خدوم و مردم بندرانزلی تصریح کرد: از معاونت‌های نیروی دریایی ارتش و همچنین تمام کسانی‌که که در تجهیز این مرکز و ساماندهی آن مساعدت کردند تشکر می‌کنم و از تلاش و مجاهدت‌های کادر درمان و پزشکان نیز در خط مقدم مبارزه با کرونا تشکر می‌کنم.

معاون مهندسی نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم از تلاش‌ها و مساعدت مسئولانی که در طراحی و ساخت این پروژه مشارکت داشتند تشکر کرد و اظهار داشت: کار اجرای این مرکز درمانی از فروردین سال ۱۳۹۲ آغاز شد و دارای سازه بتنی، مصالح نوین و متراژ ۳ هزار و ۶۰۰ متر است و ۲ هزار متر مربع از آن نیز به محوطه‌سازی اختصاص یافت.

امیر دریادار دوم حسین قهرمانی ضمن قدردانی از معاونت‌های نداجا در ساخت این مرکز درمانی خاطرنشان کرد: مقدار اعتباری که برای این مرکز درمانی صرف شده بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است و بخش ابنیه آن نیز در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید و پس از بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از این مرکز، اقدام به تجهیز آن کردیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم گفت: پزشکان متخصص برای خدمت در این مرکز آماده هستند‌ و این مرکز درمانی دارای بخش‌هایی نظیر اتاق عمل جراحی، ویزیت پزشک، آزمایشگاه، واحد پذیرش و ترخیص بیمار، انبار، رختشویخانه، اتاق ریاست، بخش‌های اداری و دندانپزشکی و دو اتاق عمل جراحی، اتاق ریکاوری و ۵ اتاق برای بستری بیماران و سایر بخش‌ها است.

دریادار دوم‌ محسن مرادی‌نیا با بیان اینکه مراکز درمانی باید قابلیت افزایش توان خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی را داشته باشند خاطرنشان کرد: مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) نداجا بندرانزلی قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان ۳۲ تختخوابی را دارد و در ایام شیوع ویروس کرونا نیز آمادگی خود را برای مبارزه با این ویروس اعلام کرده است.

وی با اشاره به دیگر تجهیزات این مرکز درمانی گفت: ابزارهای جراحی عمومی و ارتوپدی‌ و ۲۳ دستگاه مانیتورینگ حیاتی، اتوکلاو و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی و بیهوشی و همچنین تجهیزات کامل در بخش اورژانس و واحد دندانپزشکی تنها بخشی از ابزارها و تجهیزات‌‌ این مرکز درمانی به شمار می‌رود و ۸.۶ میلیارد تومان نیز برای تجهیز این مرکز هزینه شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: درمانگاه قلب و عروق، چشم‌پزشکی،ارتوپدی مغز و اعصاب، زنان و اطفال، حلق و بینی نیز جزو بخش‌های درمانگاهی این مرکز درمانی هستند و به زودی بخش جراحی عمومی، گوش حلق و بینی را نیز در این مرکز راه‌اندازی می‌کنیم.

دریادار دوم‌ مرادی‌نیا ضمن قدردانی از تلاش و ایثارگری کادر درمان و سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: امیدواریم که افتتاح این مرکز درمانی توان بهداشت و درمان را در سطح شهرستان بندرانزلی ارتقاء دهد و بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان نیز بتوانند به‌خوبی از امکانات این مرکز استفاده کنند.

احداث پروژه مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) نداجا با ظرفیت ۳۲ تخت از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز امروز با حضور فرماندهان و مقامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی به بهره‌برداری رسید.

زیربنای پروژه ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع است که در ۳ طبقه با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث شده است و دارای امکانات درمانی نظیر آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک تخصصی با ظرفیت ۸ تخصص همزمان و جراحی محدود تجهیزات کامل درمانی است.

Share