عده‌ای می‌خواستند من را حذف کنند

روایتِ دوباره حواشی روبوسی علیرضا افتخاری با محمود احمدی‌نژاد در «دورهمی»

علیرضا افتخاری، خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی در برنامه «دورهمی»، بار دیگر از حواشی روبوسی‌اش با محمود احمدی‌نژاد گفت و تاکید کرد عده‌ای قصد داشتند او را از عرصه موسیقی حذف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شب گذشته (جمعه ۱۹ اردیبهشت)، برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، میزبان علیرضا افتخاری، خواننده موسیقی ایرانی بود. افتخاری در این برنامه، سیاسی بودنش را رد کرد و ماجرای بغل کردن محمود احمدی‌نژاد را یک اتفاق دانست.

او درباره ماجرای روبوسی و دیدارش با احمدی نژاد گفت: «دلم می‌خواست یک رییس جمهوری را بغل کنم ببینم چه شکلی است؟ این‌که ایرادی ندارد! ایشان در ابتدا به سمت من آمدند و من هم کاری نمی‌توانستم بکنم. در آن همایش، من اجرایم که تمام شد، از پله‌ها پایین آمدم که یک آقایی مرا راهنمایی کرد به سمت آقای احمدی‌نژاد، از آن‌جایی که ایشان هم به موسیقی علاقه‌مند بودند و یکی از آهنگ‌های مرا خیلی دوست داشتند، من هم ایشان را خیلی محکم در آغوش کشیدم. اما بعدش به من خرده گرفتند که چه کسی به شما گفت ایشان را بغل کنید؟ گفتم پس چه کاری باید می‌کردم؟ اما افرادی بودند که دیگر دوست نداشتند حضور من در عرصه موسیقی ادامه پیدا کند، چون پیش خودشان می‌گفتند تیراژ فروش آثارش بالاست و بهتر است زمین بخورد. اما چه بسا که دغدغه من اصلا مالی نبود.»

افتخاری درباره عدم حمایت دیگر هنرمندان از او ادامه داد: «در موسیقی افراد خیلی احساساتی می‌شوند و نمی‌آیند دیگران را تشویق کنند، می‌گویند من بهتر از فلانی می‌خوانم، خب بخوان! چرا همه جا جار می‌زنی، من هیچ وقت در این حاشیه‌ها نبودم که بخواهم با دیگران رقابت کنم و تنها خواسته‌ام این است که یک مقدار به هم احترام بگذاریم و رفتارهای‌مان با یکدیگر سمی نباشد، زمانی که این هجمه‌ها به من وارد شد، یک نفر با من تماس نگرفت و کسی از من حمایت نکرد که با علیرضا چه کار دارید؟ مگه چه کار کرده؟ اگر یک نفر فتیله این آتش را یک مقدار کم کرده بود، من این قدر آسیب نمی‌دیدم. حتی خانواده من هم تحت این آسیب قرار گرفتند.»

این خواننده در پایان و درباره شایعه سیاسی بودنش گفت: «بعضی‌ها می‌گویند علیرضا افتخاری رانت گرفته است، خدا شاهد است من نه تا حالا از دولت پولی گرفتم، نه رانتی گرفته‌ام، نه زمینی گرفته‌ام. اگر یک نفر آمد و گفت من یک تکه نان به افتخاری داده‌ام، سر من را بزنید. من کی رانت گرفتم؟ به خدا گناه است و کسانی که این حرف‌ها را درباره من می‌زنند من می‌گویم ان‌شاالله خدا به راه راست هدایت‌شان کند. آقای احمدی‌نژاد فوتبال بازی کرد، با خیلی‌ها روبوسی کرد، هنرمندان را یکی پس از دیگری دید، اما چرا قرعه به نام من درآمد که تخریب شوم. تعدادی شبکه معاند به این ماجرا دامن زدند. آن‌ها دائم می‌گفتند افتخاری قصد دارد به فرانسه سفر کند، آخر من پولم کجاست؟ من تا قم هم نمی‌توانم بروم چه برسد به فرانسه.»

Share