هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست

سرنوشت «دورهمی» بعد از سخنان حاشیه‌ساز مدیری

بعد از پخش ویژه برنامه «دورهمی» در نوروز امسال که به سبب سخنان تند مهران مدیری، توبیخ مدیر شبکه نسیم از طرف رئیس صدا و سیما را به دنبال داشت، با گذشت نزدیک دو هفته هنوز خبری از زمان پخش سری جدید این برنامه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «دورهمی» عنوان برنامه‌ای است که از بیست و چهارم اسفند سال ۹۴ روی آنتن شبکه نسیم رفت. برنامه‌ای که به دلیل اجرا و کارگردانی توسط مهران مدیری و تنوع قالب آیتم‌ها از همان ابتدا توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. مدیری تا قبل از «دورهمی» به دلیل کارگردانی و بازی بسیار در سریال‌های طنز پرمخاطب و موفق تلویزیون، معمولا مورد اقبال مردم بوده است. او علاوه بر مجری‌گری و گفت‌وگو با مهمانان برنامه در هر قسمت، با طرح موضوعی از مشکلات مردم و جامعه یک استندآپ طنز اجرا می‌کرد؛ استندآپ‌هایی که معمولاً با نیش و کنایه و انتقاد از عملکرد مسئولان و مردم همراه بود.

**استندآپی که توبیخ به دنبال داشت
در سیزدهم فروردین سال جاری و همزمان با شب بعثت پیامبر اکرم (ص) ویژه‌برنامه‌ای از «دورهمی» روی آنتن شبکه نسیم رفت. از آنجا که از مهمانان چهره و مطرح تلویزیون و سینما هم در این برنامه دعوت به عمل آمده و تبلیغات بسیاری هم برای پخشش در رسانه ملی انجام شده بود، مخاطبان بسیاری پای این برنامه نشستند. برنامه طبق معمول همیشه با قسمتی از استندآپ مهران مدیری آغاز شد. اما او این بار با لحنی تندتر به مسئولان و عملکرد آن‌ها در برابر سیل تاخت و در بخشی از سخنانش علاوه بر طعنه به مسئولان، امید دادن به مردم را به تمسخر گرفت.

**چیکار دارید می‌کنید با خودتون؟
قسمتی از صحبت‌های مهران مدیری به شرح ذیل است:
«چیکار دارید می‌کنید با خودتون؟ چیکار دارید می‌کنید با ما؟ همه‌مون می‌گیم کاش پارسال بود! سال ۹۷ دیگر شاهکار کردید. این وضعیت اقتصاد است، … این وضعیت قیمت ارز است و این وضعیت زلزله و جدیداً سیل است و این وضعیت هزارتا چیز دیگر است. چیکار می‌کنید با خودتان، چکار می‌کنید با ما.»

این صحبت‌های مدیری بدون پاسخ نماند. روز بعد از پخش این برنامه مطالب عنوان شده مدیری با تیتر‌های متفاوت همه جا و در فضای مجازی به چشم می‌خورد؛ صحبت‌هایی منفی که حتی صدای مخالفان دولت را هم درآورد و با انتقال این نقدها به مدیران سیما، در بازپخش برنامه حذف شد. بسیاری نیز به درآمدهای کلان تیم مهران مدیری از طریق اول مارکت اشاره کردند و سخنانش را غیرصادقانه دانستند. حواشی به اینجا ختم نشد و رحمانی فضلی، وزیر کشور که در میانه بحران سیل خود را مخاطب این کنایه‌ها می‌دید هم به این اتفاق واکنش نشان داد. او با لحنی اعتراض‌آمیز در این باره گفت: «واقعاً نمی‌دانم از چه زمانی مسخره، تحقیر، بی‌اعتماد و ناامید کردن مردم و توهین به مسئولانی که برخاسته از رای مردم هستند، هنر شده است؟» او همچنین اعلام کرد که «عذرخواهی فایده‌ای ندارد و حتماً رئیس صداوسیما باید برخورد کند».

**نامه رئیس صداوسیما و درخواست او
البته همین‌طور هم شد. رئیس صداوسیما، محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم را توبیخ کرد. عبدالعلی علی‌عسکری در نامه‌ای به معاون سیما با ابراز تأسف از پخش این برنامه عنوان کرد: علاوه بر توبیخ مدیر شبکه نسیم، باید سایر مسئولان شبکه که در این موضوع قصور و کوتاهی داشته‌اند، برای برخورد قانونی لازم به هیئت تخلفات سازمان معرفی شوند.

صرف نظر از این که یک مجری در یک برنامه تلویزیونی چه اندازه حق اعتراض و انتقاد به عملکرد مسئولان در شرایطی که خیلی از مردم کشور درگیر سیل هستند، دارد، باید دید با توبیخ مدیر این شبکه و انتقادات از مدیری، چه اتفاقی در انتظار این برنامه پرمخاطب است. آیا مردم دوباره شاهد پخش این برنامه در آینده خواهند بود یا خیر؟

**قاعدتاً مهران مدیری دوباره در دورهمی حضور دارد
امیرعباس اشرف، روابط عمومی شبکه نسیم درباره زمان پخش دوباره برنامه «دورهمی» به خبرنگار ایرناپلاس گفت: هنوز در حال انجام مذاکرات هستیم که انشاءالله به خبرگزاری‌ها اطلاع می‌دهیم.

وی در جواب به این پرسش که نویسنده و سایر عوامل همان افراد سابق هستند یا خیر، عنوان کرد: همه چیز بستگی به این دارد که برنامه نهایی شود و بعد اعلام کنیم.

پاسخ اشرف به این پرسش که با توجه به صحبت‌های مهران مدیری که توبیخ مدیر شبکه نسیم را به همراه داشت، آیا دوباره این کارگردان در «دورهمی» حضور خواهد داشت یا خیر، این است که: بله قاعدتاً ایشان هستند. به هر حال در روند هر برنامه‌ای چنین اتفاقی پیش می‌آید و امکان‌پذیر است که به یک جا‌هایی نقد و اشکالاتی وارد شود، اما ادامه پیدا می‌کند.

**هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست
وفا ملک‌زاده، روابط عمومی برنامه «دورهمی» هم درباره اینکه این برنامه در چه زمانی قرار است که دوباره روی آنتن شبکه نسیم رود، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: هنوز هیچ قسمتی را ضبط نکرده‌ایم که بتوانیم زمان پخشش را اعلام کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که مدیری دوباره در سری جدید حضور خواهد داشت یا خیر، پاسخ داد: هنوز هیچ‌چیزی مشخص نیست.

Share