با همکاری یکی از حاميان محيط زيست:

رهاسازی یک قلاده سمور سنگی در طبیعت صومعه سرا

با همکاری یکی از حامیان محیط زیست روستای سه سار گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا یک قلاده سمور سنگی به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا با اعلام این خبرگفت: درپی گزارش مردمی مبنی برگرفتار شدن یک قلاده سمور سنگی در یک منزل مسکونی در روستای سه سار گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره به محل اعزام و حیوان گرفتار را پس از زنده گیری و اطمینان از سلامت کامل آن، به دامن طبیعت باز گرداندند.

علی اصغر آزاد ضمن قدردانی از فرد اطلاع دهنده گفت علیرغم اینکه سمور دشمن اصلی طیور محسوب می شود و برخی از روستاییان برای در امان ماندن طیورشان به این جانور آسیب می رسانند اما این دوستدار محیط زیست در اقدامی ارزشمند به رها سازی آن در طبیعت کمک کرد. آزاد همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده جانوران وحشی با خودداری از اقدام خودسرانه مراتب را بلافاصله به ادارات و پاسگاههای محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

وی افزود: سمور سنگی با نام علمی: Martes foina یکی از انواع سمورها است. سمور سنگی از نظر مشخصات فیزیکی شباهت زیادی به سمور جنگلی دارد اما اندازه آن کوچکتر است.
این نوع سمور جزو گونه های کمیاب در ایران محسوب شده و گوشتخواری شب فعال است و از  جوندگانی همچون موش و پرندگان کوچک و تخم مرغ نیز  تغذیه می کند.

Share